معاون رئيس جمهور از تخفيف 10 تا 40 در صدي هتل ها و مراکز اقامتي براي مسافران و گردشگران در ايام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، محمدشريف ملک‌زاده، معاون رئيس جمهور و ريیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم  مانور نمادين ناظران ، راهنمايان ، ناوگان و خودروهاي گشت نوروزي با بيان اين كه هتل‌ها و مراکز اقامتی هیچ‌گونه افزایش قیمتی در ایام نورزو نخواهند داشت، از تخفيف 10 تا 40 درصد برای مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: تمامی سازمان‌ها و نهادهای عضو ستاد تسهیلات سفرهای کشور برای خدمت‌رسانی به مردم آماده و منسجم شده‌اند.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در 31 استان کشور، 31 اتوبوس به صورت کاروان شادی به مناطق مختلف کشور سفر می‌کنند و در طول مسیر در رستوران‌ها و مجتمع‌های خدماتي ـ رفاهي بین‌راهی مراسم متنوعی برای گردشگران و مسافران برگزار می‌کنند.

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري داشتن سفرهاي با نشاط، ايمن و خاطره‌انگيز را براي هموطنان يك اصل دانست و اظهار داشت: تمام تلاش مجموعه دستگاه‌هاي عضو ستاد براي فراهم آوردن شرايط لازم براي اين مهم آماده شده است.

وي همچنين سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي وزارت راه و شهرسازي را مسئول ارائه آمار سفرها در نوروز سال 92 باعنايت به سيستم‌هاي ترافيك شمار موجود در آن مجموعه ذكر كرد.

دكتر شهريار افندي‌زاده معاون وزير راه و شهرسازي و رييس اين سازمان، در دومین نشست ستاد مرکزی سفرهای دائمي کشور كه با هدف ارائه آخرین گزارش سازمان‌های مربوطه برگزار شد، با اشاره به اين كه وزارت راه وشهرسازي مسئوليت جابه‌جايي مسافر را در ايام نوروز برعهده دارد، اظهار داشت: در اين راستا آمادگي لازم فراهم و تسهيلات مناسبي براي جابه‌جايي مسافران در اين ايام در نظر گرفته شده است.

وي با اشاره به تشكيل ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي از چند سال اخير و مطرح شدن سفر به عنوان يك ضرورت در نوروز تصريح كرد: امسال در حمل‌ونقل عمومي جاده‌اي ظرفيت حدود 50 ميليون جابه‌جايي پيش‌بيني شده است و با توجه به امكانات خوبي كه براي پيش فروش بليت صورت گرفته است تاكنون بيش از 5/3 ميليون نفر بليت فروخته شده است كه از رشد قابل توجهي نسبت به سال گذشته برخوردار است.

دكتر افندی‌زاده با بیان اینکه 37 درصد پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی مربوط به اتوبوس‌های VIP بوده است، گفت: این موضوع نشانگر این است که مردم از خدمات مؤثر استقبال بیشتری می‌کنند، ضمن اينكه بیشترین تقاضای سفر برای تاریخ‌های 28 و 29 اسفند بوده است.

رييس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي افزود: براي ايام طرح نورزوي سال 92، 18 هزار و 200 اتوبوس، 33 هزار ميني‌بوس و 34 هزار سواري برون‌شهري به هموطنان خدمات‌رساني مي‌كنند.
وي با اشاره به اينكه بالاي 80 درصد ترددها از 30 هزار كيلومتر راه اصلي و شرياني در كشور صورت مي‌گيرد گفت: با توجه به سپري شدن نسبي بارندگي‌ها و نزولات جوي در غالب استانها و روزهاي پاياني فصل زمستان، ادارات كل راه و شهرسازي عمليات راهداري دوره‌اي و اصلاح، بهسازي و ترميم راه‌ها را با اولويت‌ راههاي شرياني متناسب با اعتبارات، انجام داده يا در حال انجام مي‌باشند.

دكتر افندي‌زاده گفت: در نوروز امسال 1400 اکیپ راهداری با 800 دستگاه امداد خودرويي، آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی را دارند، ضمن اينكه 640 راهدارخانه، 2400 گشت مجهز به‌ GPS و حدود 8000 وسيله‌نقليه سنگين نيز آمادگي لازم براي ارائه خدمات به هموطنان را خواهند داشت.

معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه امسال همچنين براي نخستين بار سامانه برخط ترافيك راه هاي كشور راه‌اندازي و در سايت www.iran141.ir به نمايش گذاشته شده است، اظهار داشت: بيش از 950 دستگاه ترددشمار برخط نيز اطلاعات را از سطح جاده‌ها و از طريق شبكه فيبر نوري و ماهواره در اختيار مركز مديريت راه‌هاي كشور قرار مي‌دهند و مردم مي توانند با انتخاب استان مربوطه از وضعيت يك ساعت قبل ترافيك در مسير موردنظر خود مطلع شوند.

وي افزود: مركز مديريت راه هاي كشور در حال حاضر در 28 استان كشور راه‌اندازي شده است و بيش از 390 دوربين نظارت تصويري و دستگاه ترددشمار اطلاعات را به مركز منتقل مي كنند و مردم مي توانند با تلفن گوياي 141 سامانه 1000141 و سايت www.iran141.ir تمامي اطلاعات راه‌ها را به صورت برخط دريافت كنند.

دكتر افندي‌زاده با اشاره به اين كه در حال حاضر در 58 گردنه صعب‌العبور كشور، سامانه برخط هواشناسي جاده‌اي نصب شده است، اظهار داشت: اين سامانه مي‌تواند پيش بيني لازم شرايط آب و هوايي سه روز آينده و اطلاعات لازم را در اختيار سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي قرار داده و از آن طريق اين اطلاعات در اختيار كاربران و استفاده‌كنندگان از راه‌ها قرار گيرد.

رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: در بخش جاده‌اي 50 ميليون، حوزه هوايي 1 ميليون و 200 هزار و در بخش ريلي نيز 2 ميليون و 200 هزار ظرفيت جابه‌جايي مسافر پيش بيني شده است كه امكان در نظر گرفتن سرويس‌هاي فوق‌العاده نيز وجود دارد.

وي با بيان اينكه در بخش دريايي نيز حدود 6 ميليون ظرفيت ايجاد شده است، افزود: در مجموع در حمل و نقل عمومي اعم از جاده‌اي، ريلي، دريايي و هوايي حدود 60 تا 65 ميليون ظرفيت ايجاد شده است.

دكتر افندي‌زاده همچنين با اشاره به روند روبه كاهش تلفات و سوانح جاده‌اي از سال 84 تاكنون گفت: اين كاهش به رغم افزايش سفر و افزايش خودرو در كشور صورت گرفته است.

وي ابراز اميدواري كرد با همكاري پليس راه، هلال احمر، اورژانس و تمامي نهادهاي دست اندركار در امر ايمني اين روند كاهشي ادامه يابد و در پايان طرح نورزوي بتوانيم گزارش خوبي از افزايش كيفيت سفرها و كاهش تلفات ارائه دهيم.

شايان ذكر است، در اين مانور نمادین كه در مجموعه ارگ آزادی برگزار شد، مسئولان و نمایندگان تمامي ارگان‌های فرابخشی و تاثیرگذار در تامین نیاز و افزایش رضایتمندی گردشگران نوروز 92 از جمله سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان جوانان هلال احمر، شرکت فرودگاه‌های کشور، وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت دادگستری، سازمان کشتیرانی، کانون اتومبیلرانی و جهانگردی و پلیس راهور ناجا نيز حضور داشتند.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار