عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: عواقب و عوارض مصرف خودسرانه دارو آسيب‌هاي جدي را به کليه، کبد و ساير نقاط بدن وارد مي‌کند بنابراين بايد علاوه بر اطلاع رساني به بيماران در خصوص عوارض مصرف خودسرانه دارو مانع از تجويز داروهاي اضافه از سوي پزشکان شويم.

احمد آريايي نژاد نماينده مردم ملاير در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به روند صعودي مصرف خودسرانه دارو در ايران گفت: متاسفانه ايران رتبه نخست در مصرف خودسرانه دارو را به خود اختصاص داده اين در حالي است که وظيفه ما مسئولان اطلاع رساني درخصوص عوارض مصرف دارو به خصوص داروهاي خودسرانه است.

وي افزود: رسانه‌هاي جمعي کشور نقش بسيار مهمي در آموزش مردم در نحوه استفاده از دارو بر عهده داشته اذا آن‌ها بايد در سطوح مختلف آموزش‌هاي لازم و جامعي را به مردم ارائه دهند.

عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به عوارض و عواقب مصرف خودسرانه دارو تصريح کرد: عواقب و عوارض مصرف خودسرانه دارو آسيب‌هاي جدي را به کليه، کبد و ساير نقاط بدن وارد مي‌کند بنابراين بايد علاوه بر اطلاع رساني به بيماران در خصوص عوارض مصرف خودسرانه دارو مانع از تجويز داروهاي اضافه از سوي پزشکان شويم.

نماينده مردم ملاير در پايان خاطر نشان کرد: مسئولان کشورمان موظفند علاوه بر اطلاع رساني ، آموزش و ايجاد انگيزه در بيماران پزشکان  نيز تحت فشار قرار بگيرند تا براي تبليغ کار خود داروي اضافه تجويز نکنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار