مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس از برگزاری جشنواره‌ی نوروزی عشایر کشور از 28 اسفندماه تا 4 فروردین 92 در شیراز خبرداد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، «فریدون فعالی» در جلسه‌ی ستاد تسهیلات سفر استان فارس افزود: این جشنواره با هدف معرفی هر چه بیشتر فرهنگ‌ها، آیین‌ها، آداب و رسوم عشایر و اقوام مختلف کشور در شهر شیراز برگزار می‌شود.

قائم مقام رییس سازمان و دبیر ستاد تسهیلات سفرهای استان فارس گفت: گروه‌هایی از استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، آذربایجان‌شرقی، خراسان‌شمالی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کردستان برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های عشایری و صنعت‌گران صنایع‌دستی این استان‌ها در جشنواره‌ی نوروزی عشایر شرکت می‌کنند و هر یک از این استان‌ها یک شب برنامه‌های فرهنگی خود را تحت عنوان شب فرهنگ آن استان برای گردشگران و مهمانان نوروزی اجرا می‌کنند.

فعالی افزود: مهمانان نوروزی فارس هم‌چنین امسال شاهد حضور عشایر استان فارس و برپاشدن سیاه چادرهای عشایری خواهند بود.

وی بازی‌های محلی عشایر، مراسم علی خوانی نی‌ریز، شاهنامه‌خوانی شهرستان ممسنی، شمشیرزنی خورلارستان، طناب‌کشی، آوازهای محلی، شعرخوانی شعرای قشقایی، چوب بازی، دستمال بازی، نمایشگاه گیاهان دارویی، پخت آش و حلوای محلی را از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای جشنواره عشایر در شیراز اعلام کرد.

فعالی یادآور شد: رویکرد سازمان در برگزاری این جشنواره علاوه بر نمایش آیین‌ها و سنت‌ها، معرفی فرهنگ معنوی و رشادت‌های عشایر در طول دوران انقلاب اسلامی است و در این راستا برنامه تجلیل از خانواده‌های شهدا، روحانیون و نخبگان، شعرا و فرهیختگان عشایر نیز برگزار می‌شود.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: فارس ، عشایر ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.