حمايت کشورهاي غربي از نظام هاي جديد حاکم بر کشورهاي عربي پيامدهاي وخيمي بر مردم اين کشورها خواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روزنامه البيان ؛ اين روزنامه در شماره امروز خود در مقاله اي با عنوان «فاکتور حمايت از بهار عربي» به قلم نسرين مراد نوشت: خيلي دشوار است که نظام هاي سياسي عربي که بر باقي ماندن بر مسند قدرت اصرار دارند، بدون حمايت خارجي به ويژه کشورهاي غربي سرنگون شوند.  غربي ها براي رسيدن به اين هدف مي توانند حمايت خود را از نظام سياسي بردارند .

در مقابل، کشورهاي غربي جمعيتهاي خيريه نيستند و منتظر سود تلاششان هستند و منتظرند نظام هاي جديد که جانشين رژيم هاي سابق شده اند از خط مشي کشورهاي غربي پيروي کنند و در عرصه سياسي خارجي و داخلي، اقتصاد، فرهنگ و آموزش امتيازاتي به غرب بدهند. اگر نظام هاي حاکم جديد جزو اقمار کشورهاي غربي نباشد و با اجراي نظام سرمايه گذاري ليبرال مخالفت کنند مورد حمله شديد کشورهاي غربي قرار مي گيرند و به سرعت غير قابل پيش بيني سرنگون مي شوند. 

نظامهاي حاکم جديد بر کشورهاي عربي بيشتر از رژيمهاي سابق براي همکاري با کشورهاي غربي تلاش مي کنند و مردم کشورهاي عربي بهاي چنين همکاري را تحمل مي کنند . اگر مردم اين حقيقت را بدانند و از فروش ارزان ثروتهايشان به غربي ها باخبر باشند از مشارکت در انقلاب بر رژيمهاي مستبد سابق پشيمان خواهند شد، به ويژه اينکه در آينده نوبت به پايگاه هاي راهبردي، گذرگاه هاي بين المللي حياتي و پايگاه هاي نظامي خواهد رسيد.


                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.    
برچسب ها: پیامد ، حکومت ، عرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار