رئيس پليس آگاهي آذربايجان شرقي گفت: کساني که در تعطيلات نوروز به مسافرت مي روند هوشيار باشند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ "قنبر مداحي" با اعلام خبر فوق گفت: هميشه در ايام نوروز به دليل مسافرت خانواده و خالي بودن منزل سارقان از فرصت استفاده کرده و اقدام به سرقت مي نمايند. 
وي در ادامه افزود: ما در تعطيلات نوروز شاهد سرقت از جمله سرقت منزل هستيم که اين امر، اطلاع رساني و دادن آموزش هاي لازم به خانواده ها و رعايت نکات ايمني توسط خانواده ها را مي طلبد. 
رئيس پليس آگاهي آذربايجان شرقي رعايت نکات ايمني ذيل را براي کاهش آمار سرقت منزل در اين ايام ضروري دانست: 1- از بازگو کردن برنامه سفر نزد افراد ناشناس و غير مطمئن پرهيز کنيد. 2- تا حد امکان منزل خود را خالي نگذاريد. 3- قبل از سفر، همسايگان مورد اعتماد خود را در جريان قرار دهيد. 
4- از شيوه هايي استفاده کنيد که سارقان متوجه عدم حضور شما در منزل نشوند. به عنوان مثال، از چراغ هاي تايمر دار استفاده کنيد و از همسايگان و آشنايان مورد اعتماد بخواهيد شب ها لامپ ساختمان و يا منزل شما را روشن نمايند. 5- حفاظت فيزيکي ايمني منزل خود را کامل کرده و آن را کنترل کنيد. 6- براي کليه درب هاي منزل، از قفل هاي مناسب مانند سويچي و قفل کتابي استفاده کنيد. 7- از نگهداري وجوه نقد، طلا و جواهرات ديگر اشياء قيمتي در منزل پرهيز نموده و آن را به بانک يا بستگان بسپاريد. 
8- براي افزايش امنيت محل سکونت به خصوص مجتمع هاي مسکوني، از نگهبان محله مورد تاييد نيروي انتظامي استفاده کنيد. 
9- نسبت به تعويض قفل هايي که يدکي آنها گم شده و يا براي مدتي در اختيار ديگران بوده اقدام کنيد. 
10- کليد منزل را در دسترس يا در اختيار افراد غير مطمئن قرار ندهيد. 
11- در هنگام ترک منزل روي درب ورودي هيچ يادداشتي نگذاريد. 
12- در هنگام مواجهه با هرگونه مورد مشکوک و يا در مواقع اضطراري و نياز به کمک با مرکز پليس 110 تماس بگيريد./ف
برچسب ها: سارقان ، منزل ، کمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار