چند سالی است که خیلی بین جوانان بابا شده است. سفرهای تفریحی کوتا‌ه‌مدت و ارزان‌قیمت که تقریباً با هر سلیقه‌ای می‌خواند. با حال مثل همیشه، این پدیده نیز «اما و اگرهایی» دارد.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، به نقل از بازار خبر ؛تور یک روزه کویر، جنگل ابر، دشت لاله‌های واژگون،‌ ابیانه، راش، طالقان و بسیاری دیگر که این روزها بازار کسب و کار آژانس‌های مسافرتی را بیش از پیش داغ کرده‌اند.

تورهای یک روزه با توجه به شرایط امروزی مردم، طراحی شده است. اغلب جمعه صبح زود استارت می‌خورد و آخر شب موعد بازگشت است. شاید اگر چنین فشردگی و اجباری نباشد هیچ‌کس مایل به مسافرت نباشد.

البته کوتاه بودن سفر اگر سخت بودن پیمایش را نیز در نظر بگیریم، بازگشت خسته‌کننده و کسل‌آوری را به همراه دارد. با این حال از روی تعداد تورها می‌توان دریافت که روز به روز بیشتر می‌شوند.

هزینه تورهای یک روزه اغلب آن‌چنان بالا نیست. از حدود 30 هزار تومان شروع می‌شوند و نهایتاً تا 60 هزار تومان افزایش پیدا می‌کند. البته آژانس‌های مختلف، هزینه‌های دریافتی را به طرق مختلف صرف می‌کنند. از وعده‌های غذایی گرفته تا استفاده از وسایل تفریحی و ورزشی.

با این حال همیشه توصیه می شود که قدری خوراکی بیشتر در کوله خود داشته باشید. یک دست لباس اضافه، کمک‌های اولیه، بند، چسب نواری، کاغذ قلم، ساعت، عینک دودی، زیرانداز، پتو مسافرتی و احیاناً‌ دوربین از لوازمی است که ماجراجویان حرفه‌ای طی سال‌ها سفر پیشنهاد می‌کنند.

اعتبار برگزارکننده تور و مهم‌تر از آن، تورلیدر یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای انتخابی باید باشد. حضور افراد غیر موجه در گروه می‌تواند یک سفر را هرچند تاریخی، به یک فاجعه عذاب‌آور تبدیل کند. اطلاعات عمومی، قدرت رهبری و تجربه غنی یک تورلیدر می‌تواند کیفیت مسافرتتان را افزایش دهد.

پیش از پرداخت پول از نوع وسیله نقلیه مطمئن شوید. مینی‌بوس‌های سایز کوچک شاید هزینه کمتری داشته باشند ولی برای مسافرت 600 کیلومتری مانند مازندران (300 کیلومتر رفت، 300 کیلومتر برگشت) شاید همه لذت‌ها را نقش بر آب کند.

پیش از انتخاب نوع و محل تور، اطلاعات جغرافیایی و بومی آن را به دست بیاورید. جنگل‌نوردی در فصل زمستان و کوه‌نوردی در فصل تابستان خیلی هم نمی‌تواند جذاب باشد. آب و هوا، برف و باران بر نوع زیبایی مناظر اطراف تاثیر بسزایی دارد. تحقیق کنید که کدام محل با کدام اغلیم زیبایی بیشتری پیدا می‌کند.


حادثه اگر قابل پیش‌بینی بود، حادثه نام نمی‌گرفت. از دفاتر برگزارکننده تورها صحت بیمه افراد را جویا شوید. از وجود پکیج‌ کمک‌های اولیه که آن را معمولاً دستیار تورلیدر حمل می‌کند،‌ اطمینان حاصل کنید.
 


برچسب ها: تور ، جدول ، اماکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار