رئيس‌كل گمرك جمهوري اسلامي ايران گفت: طرح يكپارچه‌سازي گمركات كشور با هدف نوسازي امكانات و نيروي انساني از سال آينده اجرا مي‌شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط‌عمومي ستاد نظارت گمركات استان گيلان، عباس معمارنژاد كه به منظور بازديد از گمركات اين استان به بندرانزلي سفر كرده بود، به روز كردن نيروي انساني را از برنامه‌هاي گمرك در بحث نوسازي عنوان كرد و افزود: نوسازي نيروي انساني به معناي تغيير نيرو نيست، بلكه آشنا شدن نيروها با علم و دانش روز است.

وي نوسازي گمرك را در سه حوزه سخت‌افزاري، نرم‌افزاري و انسان‌افزاري مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: گمرك ويترين نظام جمهوري اسلامي ايران است و كساني كه وارد كشور مي‌شوند در نخستين گام از گمرك عبور مي‌كنند و اين ويترين بايد به گونه‌اي باشد كه ذهنيت خوبي در آنها ايجاد نمايد.

براساس اين گزارش در اين بازديد طي مراسمي با حضور رئيس‌كل گمرك، سالن ارزيابي واردات و سالن همايش‌هاي گمرك بندرانزلي افتتاح شد.

پرويز تقوي ناظر گمركات استان و مديركل گمرك بندرانزلي درباره ايجاد طرح گمركي گفت: سالن ارزيابي واردات و سالن همايش در كمتر از 6 ماه و با هزينه‌اي معادل 500 ميليون تومان آماده‌سازي شده است.

وي با اشاره به وضعيت صادرات كالا از گمرك بندرانزلي از افزايش 35درصدي ارزش و 20درصدي وزن صادرات در يازده ماهه سال جاري خبر داد و افزود: درآمد گمركات گيلان در اين مدت 300 ميليارد تومان بوده است كه تا پايان سال جاري به 400 ميليارد تومان خواهد رسيد.

اين گزارش حاكي است در پايان اين مراسم گواهي‌نامه مديريت كيفيت، ايزو 2008-9001 از سوي رئيس‌كل گمرك به گمرك بندرانزلي اعطا شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار