رها سازی بچه ماهیان گرمابی در سدهای خاکی استان زنجان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان مدیرامور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: ماهیان گرمابی پرورشی شامل انواع کپور ماهیان از جمله ماهی کپور علفخوار، سرگنده، نقره ای و معمولی می باشند که در فصول گرم سال و در آبی با دمای 28درجه سانتیگراد رشد مناسبی می یابد.

صیادبورانی افزود: این ماهیان باتوجه به اینکه رژیم غذایی گیاهخواری و همه چیز خواری دارند، به دلیل قیمت تمام شده پایین از توجیه اقتصادی مناسبی برای آبزی پروری برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه در این استان هرساله از اسفندماه سدهای خاکی استان از طریق مزایده در اختیار علاقه مندان و واجدین شرایط قرار می گیرد،یادآورشد: علاوه بر تداوم اشتغالزا بودن این منابع، تولید آبزیان به عنوان پروتئین باارزش خوراکی، غنی سازی آب سدها با فضولات ماهی و هدایت آنها به اراضی کشاورزی پایین دست با هدف کاهش استفاده از کودهای شیمیایی و افزایش صادرات به استانهای همجوار و کشور عراق نیز مدنظر قرار می گیرد.

مدیرامور شیلات و آبزیان استان زنجان درآمد حاصل از پرورش این میزان آبزیان را 90میلیارد ریال ذکر وخاطر نشان کرد:همچنین از ابتدای امسال رهاسازی بچه ماهی گرمابی در این منابع آغاز شده است و تا اواسط فروردین سال آینده ادامه خواهد یافت./س

برچسب ها: رهاسازی ، ماهیان ، گرمابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.