مسوول کانون بیماران هموفیلی خراسان‌جنوبی، از شناسایی 110 بیمار هموفیلی در استان خبر داد و گفت: مسکن و اشتغال مهمترین نیاز این بیماران است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،"مسعود ضیائی"، در کارگروه بیماران خاص استان اظهار کرد: این کانون از سال 82 در بیرجند آغاز به کار کرده است.

وی از شناسایی 110 بیمار هموفیلی در استان خبر داد و گفت: این گروه بیماران از نوزادی با مشکلات عدیده‌ای در زندگی مواجه هستند.

ضیائی با بیان اینکه وجود فاکتورهای آلوده در این بیماران موجب بروز بیماری‌های هپاتیت A و B می‌شود، اظهار کرد: ارائه آموزش‌های لازم برای این گروه از افراد در جامعه بسیار ضروری است.

مسوول کانون بیماران هموفیلی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بیش از 70 نفر از بیماران هموفیلی استان در گروه سنی 20 تا 50 سال قرار دارند، گفت: مهمترین نیاز این بیماران در این سن اشتغال است.

ضیایی ادامه داد: در راستای ایجاد اشتغال برای بیماران هموفیلی هماهنگی و تعاملات بسیاری با نهادها و دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله کمیته امداد و مسکن و شهرسازی انجام شده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره)، استان با پرداخت وام‌های خود اشتغالی به این بیماران هموفیلی کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: گاهی ضمانت وام‌ها و وضعیت جسمی این بیماران موجب بروز مشکلاتی می‌شود که متأسفانه نمی‌توانند ادامه اشتغال داشته باشند.

مسوول کانون بیماران هموفیلی خراسان‌جنوبی، تأکید کرد: نگهبانی مؤسسات و ادارات برای این افراد مناسب است بنابراین کارخانجات، ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه همکاری داشته باشند.

ضیائی مسکن را از دیگر مشکلات این بیماران برشمرد و گفت: نهادهایی از قبیل بهزیستی و مسکن و شهرسازی در این زمینه با کانون همکاری می‌کنند و تاکنون چهار نفر از بیماران هموفیلی استان با همکاری بهزیستی مسکن دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 14 نفر از بیماران هموفیلی استان با همکاری مسکن و شهرسازی مسکن دریافت می‌کنند، گفت: مسکن این افراد آماده شده و در حال حاضر تنها به هفت میلیون تومان اعتبار نیاز دارد و با توجه به مشکلات این افراد تأمین این مبلغ نیز بسیار مشکل است.

مسوول کانون بیماران هموفیلی خراسان‌جنوبی با اشاره به 28 فروردین روز جهانی هموفیلی، تصریح کرد: صدا و سیما باید در راستای اطلاع‌رسانی این روز در جامعه بیشتر تلاش کند.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: هموفیلی ، خراسان ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.