نايب‌رييس فدراسيون كوهنوردي و سنگنوردي گفت: هيات خوزستان در توسعه رشته‌هاي زير مجموعه خود در شهرستان‌ها، موفق عمل كرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مرتضي موسوي در مجمع انتخاب رييس هيات كوهنوردي و سنگنوردي استان كه روز گذشته (21 اسفندماه) در اداره‌‌كل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهاركرد: كوهنوردي يك ورزش تعاملي است، نه تقابلي و ورزشي است كه شامل رشته‌هايي ازجمله كوهنوردي، صعود به قله‌هاي بلند و سنگنوردي سالني است بنابراين رييس اين هيات بايد فردي باشد كه به تمام اين رشته‌ها اشراف داشته باشد.

 

وي افزود: در اين مدت برنامه‌ها و عملكرد نيكخواه (رييس هيات خوزستان) را رصد كرده‌ايم؛ سعي وي بر اين بوده ‌است كه اين ورزش را در شهرها توسعه دهد و نصب ديواره‌هاي سنگنوردي و برگزاري مسابقات از اين جمله است.

 

نايب‌رييس فدراسيون كوهنوردي و سنگنوردي ادامه‌داد: خوزستان جام زاگرس را ميزباني كرد كه با رضايت شركت‌كنندگان همراه بود. خارجي‌هايي كه طراحي مسير مسابقات چند سال پيش را برعهده داشتند، از ريلكس بودن مسوولان خوزستاني برگزاري آن متعجب بودند. اين عدم دلشوره نشان‌دهنده برنامه‌ريزي‌هايي است كه در گذشته انجام شده‌ است.

 

موسوي افزود: امسال وزارت ورزش و جوانان علاوه بر فدراسيون‌ها، ادارات ورزش و جوانان را نيز از نظر بودجه تحت فشار قرار داده است. فدراسيون كوهنوردي و سنگنوردي به آن صورت مدال‌آور نيست و اگر بتواند 30 درصد بودجه را جذب كند، باتوجه به پرداخت حقوق كاركنان، بودجه باقي‌مانده كم و كار ورزشي كردن بسيار سخت است و اين هنر رييس فدراسيون يا هيات است كه بتواند كاري انجام دهد.

 

وي عنوان‌كرد:‌ خوشبختانه فدراسيون كوهنوردي در سال 91 فعاليت‌هاي خوبي ازجمله آن اعزام پنج سنگنورد به مسابقات چين و قهرماني در مسابقات آسيايي سنگنوردي سالني با كسب 11 مدال رنگارنگ در همدان بوده‌ است. همچنين در زمينه صعود به ارتفاعات بلند، چند برنامه هشت هزار متري انجام شده‌ است. صعود به ديواره ترانگو كه بلندترين ديواره جهان در پاكستان است نيز با هماهنگي خوبي انجام شده‌ است. 

 

نايب‌رييس فدراسيون كوهنوردي و سنگنوردي خوزستان ادامه‌داد: پاييز امسال نيز در كرمانشاه دومين جشنواره بيستون برگزار شد و بيش از 50 شركت‌كننده خارجي از اروپا و آسيا و 80 ايراني در آن حضور داشتند. انتشار اين برنامه در مجلات اروپايي مورد تحسين وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت. كوهنوردي ورزش دلي‌اي است و كسي كه مسووليتي را در آن قبول مي‌كند، به دليل علاقه وي به اين ورزش است./س
برچسب ها: عملکرد ، توسعه ، کوهنوردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.