معاون هماهنگ‌كننده ارتش جمهوري اسلامي ايران با اشاره به خودکفايي کشور در ساخت تجهيزات دفاعي گفت: اگر دشمنان ما آسمان ايران را خالي مي‌ديدند و نظارت مقتدرانه جمهوري اسلامي ايران وجود نداشت ممكن بود كه در صدد سوء استفاده از اين موضوع باشند، اما خوشبختانه اقتدار پدافندي كشورمان در مقابل آنها ايستاده است.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، امير "محمدحسين دادرس"، صبح امروز در حاشيه مراسم دانش‌آموختگي دانشجويان دوره‌هاي بيست و دوم و ششم حرفه‌اي دافوس در جمع خبرنگاران درباره شكار پهپادهاي دشمن اظهار داشت: كشور ما كشور بزرگي است و دشمنان بزرگي هم دارد و از آن‌جا كه آنها سعي مي‌كنند از هر جايي به كشورمان ورود پيدا كنند اين يك موفقيت براي نظام جمهوري اسلامي ايران است كه پهپادها با آن سطح مقطع‌هاي كوچك راداري را كشف، يا ساقط كرده و يا به آن اخطار مي‌دهيم.

وي افزود: الحمدالله پدافند امروز قابليت‌هاي عظيمي دارد که ان‌شاءالله در روزهاي آينده محصولات دفاعي برجسته خود را معرفي خواهد كرد.

معاون هماهنگ‌كننده ارتش با اشاره به از كار انداختن GPSها و رديابي پهپادها تصريح كرد: در مجموع پدافند كشور در كنترل يك‌پارچه ارتش  است كه از وجود عزيزان سپاه نيز بهره مي‌برد و بسيار خوب در صحنه ظاهر شده است.

دادرس گفت: هر لحظه ممكن است دشمنان به ايران اسلامي که به‌عنوان يك كشور بسيار بزرگ و قدرتمند از لحاظ ژئوپلوتيك شناخته مي‌شود، نزديك شوند تا توانمندي‌هاي ما را بسنجند، اما به‌حمدالله به نظر نمي‌رسد كه بتوانند اين توانايي‌ها را كشف كنند و جاي نگراني نيست.

وی افزود: اگر دشمنان ما آسمان ايران را خالي مي‌ديدند و نظارت مقتدرانه جمهوري اسلامي ايران وجود نداشت ممكن بود كه در صدد سوء استفاده از اين موضوع باشند، اما خوشبختانه اقتدار پدافندي كشورمان در مقابل آنها ايستاده است.

معاون هماهنگ‌كننده ارتش درباره جزئيات هواپيماي جنگنده "قاهر 313" اظهار داشت: جزئيات جنگنده قاهر را وزارت دفاع در خرداد ماه براي معرفي بيشتر اين جنگنده اعلام مي‌كند.

دادرس در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني بر اينكه تجهيزات جديد در حوزه نظامي تا چه حد به آمادگي نيروهاي مسلح براي مقابله با تهديدات احتمالي دشمن كمك خواهد كرد، گفت: اگر چه در صنعت تجهيزات و حتي نيازهاي معيشتي نوعي وابستگي به بيرون داريم اما خوشبختانه در عرصه نظامي هيچ‌گونه وابستگي نداريم.

وی افزود: دنيا باور كرده است كه كشورمان درسال‌هاي اخير مهمات خود را از كشورهاي ديگر نمي‌خرد و انواع موشك‌هاي زمين به زمين، زمين به هوا، زمين به دريا و نيز وسايل شناور از جمله زيردريايي‌ها، كشتي‌هاي بزرگ و ناوها را خودمان توليد مي‌كنيم و سلاح‌هاي مدرن را مي‌سازيم.

معاون هماهنگ‌كننده ارتش تصريح كرد: هيچ كشوري به ما وسايل و تجهيزات بالگرد نمي‌دهد و سالهاست كه تحريم هستيم، اما شما مي‌بينيد كه وقتي رژه انجام مي‌شود صدها بالگرد ساخت کشورمان به نمايش درمي‌آيد.

دادرس اظهار داشت: هدايت هوشيارانه و بي‌بديل فرماندهي معظم كل قوا كه از چند وقت پيش ما را ملزم كردند تا نيازهاي نظامي خود را از كشورهاي ديگر تهيه نكنيم، موجب قطع وابستگي در اين حوزه شده است.

وی افزود: امروز ما اصلا واردات نظامي نداريم و اين يعني قدرت؛ وگرنه هواپيماهايي را که از دور از کار مي‌اندازند را شکار نمي‌کرديم.

معاون هماهنگ‌كننده ارتش درباره ساخت ناوشکن‌هاي جديد نيروي دريايي تصريح کرد: به علت اين‌که اطلاعات اين تجهيزات براي نظام محفوظ بماند و از سوءاستفاده دشمن جلوگيري شود اطلاعات آن را اعلام نمي‌کنيم، اما تيم‌هاي بسيار قوي از کارخانجات عظيم نيروي دريايي و وزارت دفاع با يکديگر در اين پروژه‌ها کارهاي بزرگي مي‌کنند که بخشي از آن رسانه‌اي خواهد شد.

دادرس با اشاره به اخباري جديد به عنوان عيدي براي ملت ايران اظهار داشت: در روز 22 بهمن کمر استکبار توسط ملت ايران شکست و سيلي به صورت دشمن نواخته شد، اين خبري است براي دشمنان تا به خود بيايند و بدانند که امروز واردات نظامي ما صفر است. ما فهميده‌ايم که اگر تحريم باعث بروز مشکلاتي مي شود، اما در نهايت صعود بيشتري را براي ما به همراه خواهد داشت.

وي در پايان با اشاره به رونمايي از رادارهاي "سپهر" و "آرش" در سال آينده گفت: اين رادارها قابليت‌هاي نظامي ما را افزايش مي‌دهند.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: دادرس ، جنگنده ، قاهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار