محمد حسيني گفت: تولید چند اثر سینمایی محدود، پاسخ محکمی به تولید آرگو نیست و باید در برملا کردن نقاط ضعف غرب در فیلم های سینمایی بیش از گذشته فعالیت شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سید محمد حسینی دوشنبه شب در همایش بین المللی شعبده هالیوود در سینما فلسطین افزود: مسئله هالیوود امروز می تواند به موضوعی برای وفاق ملی تبدیل شود زیرا بسیاری از ایرانیان سراسر دنیا از ارائه تصویری غیر واقعی از ایران اسلامی آزرده خاطر شده و به دفاع از فرهنگ و تاریخ کشور می پردازند.

وی یادآور شد: هالیوود امروز علاوه بر ایران هراسی به دنبال اسلام هراسی نیز بوده و با ساخت آثار سینمایی متعدد، اهداف مشخصی را در این بخش دنبال می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تاکید کرد: هر سال در کنار برگزاری جشنواره فیلم فجر شاهد برپایی همایش هالیوودیسم با حضور جمعی از فیلمسازان برجسته ضد صهیونیست دنیا هستیم و منتقدان و فیلمسازان در این همایش هر سال نظرات خود را درباره سیاست های هالیوود مطرح می کنند.

به گفته حسینی، بحث ایرن هراسی در هالیوود منحصر به جایزه اسکار نمی شود و جریانی مستمر در این زمینه وجود دارد؛ در این شرایط ما باید بیش از گذشته فعال باشیم و کم کاری ها در این بخش را با تولید آثار فاخر جبران کنیم.

وی با یادآوری اینکه شعبده هالیوود جدی است به تولید فیلم های جذاب متعدد ضد ایرانی و اسلام هراس اشاره کرد و توضیح داد: امروز هالیوود همانند ساحران دوران فرعون عمل می کند و برای مقابله با این ابزار نظام استکبار، باید وارد جنگ اندیشه شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری اینکه ایران اسلامی کشوری مستقل است،گفت: ساخت فیلم ضد ایرانی همچون آرگو از سوی هالیوود امری طبیعی است و وظیفه ما است که در این زمینه با تولید آثار فاخر بیش از گذشته تلاش کرده و نقاط ضعف استکبار و غرب را برملا کنیم.

حسینی تاکید کرد: غرب حقیقت انقلاب اسلامی را پذیرفته و انتقال پیام این انقلاب آنان را عصبانی کرده است زیرا این باور وجود دارد که مردم ایران با انقلاب اسلامی از سیطره استکبار جهانی خارج شدند که این مهم برای غرب خطرناک است.

وی گفت: غرب نقاط ضعف فراوانی دارد که می توان درباره آن فیلم ساخت و هنرمندان باید در زمینه های متعددی همچون تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و مظلومیت مردم فلسطین آثار بیشتری را خلق کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به تولید فیلم های قابل توجه درباره سیطره غرب در منطقه همچون فرشتگان قصاب و شکارچی شنبه اشاره کرد و یادآور شد که فیلم های خوبی در جشنواره سی و یکم فیلم فجر در این زمینه به تولید رسید و باید به افزایش چنین آثاری اهتمام داشته باشیم.

حسینی توضیح داد: تسخیر لانه جاسوسی هیبت آمریکا را فرو ریخت و این اقدام نقطه اوج عظمت و اقتدار ملت ایران بود و هالیوود سعی کرد با فیلم آرگو چهره ای غیر واقعی از مردم ایران در این حماسه بزرگ به تصویر بکشد.

وی گفت: وقتی هالیوود چنین رویکردی دارد و در عین حال جایزه صلح نوبل در اقدامی سیاسی به اوباما رییس جمهور آمریکا اهدا می شود جای تعجب نیست که به آرگو اسکار بدهند و وظیفه ما در چنین شرایطی تلاش بیشتر است.

ویر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تلاش نهادهای مختلف برای تولید آثار سینمایی برای برملا کردن ماهیت غرب اشاره کرد و افزود: امیدوارم از سینما به عنوان ابزاری اثرگذار برای بیان حقایق استفاده کنیم و در این راه موفقیت های قابل توجهی حاصل شود.

همایش بین المللی شعبده هالیوود دوشنبه شب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از سینماگران در سینما فلسطین برگزار شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار