سند مالکیت برای یک میلیون و 60 هزار هکتار از اراضی استان زنجان صادر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران استانی به تشریح اقدامات انجام گرفته این اداره کل طي امسال پرداخت.

اسکندری با بیان اینکه علی رغم افزایش اعتبار طي امسال کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات این اداره کل بود، گفت: بازنشسته شدن کارکنان موجب شده تا این اداره به شدت با کمبود نیرو مواجه شود.

وی افزود: به دلیل حاکمیتی بودن اداره کل منابع طبیعی موجب شده  تا بخش خصوصی تمایل چندانی برای حمایت و سرمایه گذاری در طرحهای این بخش نداشته باشد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه از مجموع یک میلیون و 235 هزار هکتار عرصه، سند مالکیت برای یک میلیون و 60 هزار هکتار صادر شده است، اظهار کرد: علی رغم اختلافی که با اوقاف استان در رابطه با بحث مالکیت وجود دارد، امکان سنددار شدن اراضی فراهم است.

اسکندری ،با بیان اینکه زنجان اولین استان کشور است که طرح کاداستر اراضی ملی در آن اجرا می شود ادامه داد: این طرح با هدف رفع تداخلات، دقیق کردن نقشه ها اجرا می شود به طوری که طی 2 تا 3 سال آینده نقشه های اراضی تعیین تکلیف خواهد شد.

وی تعداد پرونده های رسیده در ماده واحده را 2118 مورد عنوان و تصريح كرد: امسال 108 مورد پرونده رسیدگی و تعیین تکلیف شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان درباره اجرای طرح کمربند حفاظتی متذکر شد: این طرح در 51 کیلومتر اجرا شده که از این میزان 3/6 کیلومتر طي امسال به مرحله اجرا در آمده است.

اسکندری ياد آور شد: تفکیک مستثنیات و مشخص شدن حریم عرصه ها برای جلوگیری از هرگونه تصرف جزو اهداف اجرای این طرح مهم است.

وي  مشارکت در بحث توسعه استان در قالب استعدادیابی و اکتشاف معادن را از دیگر اقدامات این اداره کل در بخش حفاظت و امور اراضی بیان و خاطر نشان كرد: امسال بیشترین واگذاری در بخش کشاورزی به میزان 20 هزار هکتار بوده و در 140 هکتار زمین 74 مورد مجوز به معدنکاران واگذار شده است./س


 

برچسب ها: مالکیت ، اراضی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.