يك وكيل دادگستري استفاده از مواد محترقه را به معني "محاربه" دانست و گفت: به استناد ماده 664 قانون مجازات اسلامي اگر كسي هر نوع وسيله‌اي براي ارتكاب جرم توليد يا تهيه كند به حبس از سه ماه تا يك سال و تا( 74 ) ضربه شلاق محكوم خواهد شد.

"هادي رستمي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه خريد و فروش مواد محترقه جرم محسوب مي‌شود، اظهار داشت: به استناد ماده 664 قانون مجازات اسلامي اگر كسي هر نوع وسيله‌اي براي ارتكاب جرم توليد يا تهيه كند به حبس از سه ماه تا يك سال و تا( 74 ) ضربه شلاق محكوم خواهد شد.

وي با بيان اينكه استفاده از مواد محترقه مشمول "محاربه" است تصريح كرد: ترقه و مواد منفجره مانند اسلحه خطرناك هستند و با ايجاد  رعب و وحشت عمومي، امنیت و آسایش مردم را سلب و مزاحم نوامیس و کودکان مي‌شود لذا نوعي محاربه به حساب مي‌آيد.

رستمي با بيان اينكه فروش مواد محترقه مقدمه وقوع جرم طبق ماده 618 نيز است، ادامه داد: هر كس با هياهو و جنجال يا حركات غير متعارف ياتعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسايش و آرامش عمومي شود يا مردم را از كسب وكار باز دارد به  حبس و شلاق محكوم خواهد شد.

اين حقوقدان استفاده از مواد محترقه را نوعي معضل فرهنگي دانست و خاطرنشان كرد: بهتر است شهرداري با فراهم كردن محيطي امن شرايط تخليه هيجانات جوانان را فراهم كند و از طرفي نيروهاي انتظامي و قضايي نيز مي‌توانند با حضور نامحسوس در ميادين تا حدي از خريد و فروش مواد محترقه جلوگيري كنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: رستمی ، حبس ، شلاق ، مواد ، منفجره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.