استاندار خوزستان گفت: معاونت برنامه‌ريزي، سازمان صنعت و تجارت، اتاق‌هاي بازرگاني و جهاد كشاورزي موظفند سياست‌هاي توسعه صادرات سال‌آينده را با دعوت از بخش‌خصوصي و توليدكنندگان در قالب سند چشم‌انداز سال 92 را تا پايان فروردين‌ماه تدوين كنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ سيدجعفر حجازي در جلسه كارگروه توسعه صادرات غيرنفتي كه روز گذشته، 20 اسفندماه در استانداري برگزار شد، اظهاركرد: برنامه توسعه صادرات سال آينده بايد يك برنامه جهشي باشد و در عرصه صادرات نيز بايد نگاه بلندمدت داشته باشيم.

وي با تشكر از حضور بخش‌خصوصي در نمايشگاه آستاراخان، با طرح اين پرسش كه چرا واحدهاي توليدي ديگر از اين بازار و فرصت استثنايي استقبال نكرده‌اند، افزود: فروش محصولات غيرنفتي به كشورهاي ديگر به ويژه روسيه كه به دليل وضعيت اقليمي توان توليد ندارند، ارزش‌افزوده بالايي براي استان به‌همراه خواهد داشت.

استاندار خوزستان بيان‌كرد: ميزان واردات سالانه كشور روسيه در بخش مواد غذايي 284 ميليارد دلار است كه سهم خوزستان از اين ميزان صفر مي‌باشد؛ لذا ضروري است كارگروه ويژه‌اي جهت توسعه صادرات به اين كشور تشكيل شود.

حجازي عنوان‌كرد: در خوزستان استعدادهاي توليدي و درآمدزايي فراواني وجود دارد؛ به عنوان نمونه در بخش صنايع‌دستي ظرفيت‌هاي بسياري داريم اما در نمايشگاه آستاراخان فقط يك غرفه توليدات خود را عرضه كرد كه البته با استقبال خوبي نسبت به ساير واحدهاي مواجه شد؛ لذا از فعالان بخش صنايع‌دستي انتظار مي‌رود كه حضور خود را در نمايشگاه‌هاي خارجي پررنگ كنند.

در ادامه همچنين اميرحسين نظري، رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت از موافقت وزارت صنعت و تجارت با تشكيل بازارچه عرضه محصولات ارگانيك در دزفول خبرداد.

وي گفت: طبق دستورالعمل ابلاغي از سوي وزارت كشور، مهلت ثبت سفارش كالاها از 6 ماه به سه ماه كاهش يافته ‌است.

 در اين جلسه استاندار خوزستان از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان استاندار نمونه در بخش صادرات غير نفتي معرفي و از وي تقدير شد./س


برچسب ها: تدوین ، سند ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.