328 فقره طرحهای مرتعداری در 700 هزار هکتار از اراضی استان زنجان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان  از توزیع بیش از 400 هزار اصله نهال صنوبر در استان امسال با هدف توسعه زراعت چوب خبر داد و درباره اجرای طرحهای مرتعداری گفت: 328 فقره طرحهای مرتعداری در 700 هزار هکتار از اراضی اجرا می شود که امسال 10 مورد واگذاری طرح در 15 هزار هکتار از اراضی اجرا می شود.

اسکندری احیا مراتع توسط بهره برداران ، کپه کاری، بذرپاشی، ذخیره نزولات و قرق را ماحصل اجرای این طرحها عنوان کرد.

وی تعداد بهره برداران از مراتع استان را  بیش از ظرفیت مرتع اعلام کرد و متذکر شد: ظرفیت مراتع استان یک هزار و 330 واحد دامی است؛ در حالیکه یک هزار و 700واحد دام از این مرتع بهره برداری می کنند.

اين مقام مسئول تعداد خانواده‌های وابسته به مرتع را در استان زنجان 28 هزار خانوار اعلام و اظهار کرد: هر بهره‌بردار به صورت میانگین 60 هکتاربا 87واحد دامی مورد بهره برداری دارد.

اسکندری با اعلام اینکه از مجموع 713 مورد تصرف اراضی 592 مورد بدون دستور قضایی و 116 مورد با دستور قضایی رفع تصرف شده ، درباره جنگلهای سطح استان اظهار کرد: در مجموع بیش از 97 هزار هکتار اراضی در استان وجود دارد که از این میزان بیش از 17 هزار و 500 هکتار جنگلهای دست کاشت گونه های صنوبر است.

وی  خاطر نشان كرد:سرانه جنگل در دنیا 8/0 هکتار ،در ایران 2/0 هکتار و در استان زنجان 12/0 هکتار برآورد شده است که امیدواریم با اجرای طرحهای مرتعداری این میزان را بالا ببریم./س

برچسب ها: طرح ، فقره ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.