رئیس کل دادگستری استان گلستان از تقویت شوراهای حل اختلاف در زمینه قضازدایی خبر داد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "احمد فاضلیان" با بیان اینکه یکی از سیاست‌ها و رویکردهای قوه قضائیه قضازدایی و کیفرزدایی است، اظهارداشت: در نظام قضازدایی تلاش بر این است که مسایل و مشکلات مردم با روش­‌های غیرقضایی حل شود.

وی با بیان این که تقویت شوراهای حل اختلاف یکی از سیاست­های کلان قضازدایی کشور است، هدف از اجرای این طرح را کاهش ورودی پرونده به سامانه قضایی عنوان کرد و افزود: افزایش دقت و سرعت در رسیدگی­‌ها و کاهش هزینه­‌های رسیدگی به دعاوی از نتایج کاهش ورودی پرونده‌‌هاست.

این مقام قضایی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد شوراهای حل اختلاف در استان گفت: اعضای شوراهای حل اختلاف از معتمدان و افراد موجه جامعه هستند که این ویژگی امکان سازش در پرونده‌هاي ورودی به شعب این شورا را افزایش می­‌دهد.

وی با بیان این که در نظام­‌های غیرقضایی مسایل از طریق مصالحه و سازش حل و فصل می­‌شوند، افزود: این نوع از حل مشکل، پایدارتر از صدور حکم قضایی است.

رئيس كل دادگستري استان گلستان خاطرنشان كرد: افزایش دانش حقوقی مردم از طریق واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی، اعمال سیاست­‌های پیشگیرانه و دعوت مردم به حل و فصل کدورت­‌ها از طریق داوری، از دیگر اقدامات دادگستری استان گلستان در زمینه عملی کردن این سیاست کلان دستگاه قضایی کشور در سال­‌های اخیر است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: شورای ، حل ، اختلاف ، فاظلیان ، کیفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار