کارشناس مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان شمار مبتلایان به ویروس HIV در سطح استان را حدود 600 نفر ذکر کرد که از این تعداد 150 نفر تشکیل پرونده داده‌اند و به طور مرتب مراقبت می‌شوند و مابقی گمنام هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، دکتر مهدی شفیعی، در حاشیه افتتاح مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری مرجع (ریفرال) با اعلام این خبر گفت: در شهرستان‌های بزرگ و یا شهرستان‌هایی که تعداد افراد مبتلا به HIV بیشتر زندگی می‌کنند، مراکز مشاوره رفتاری ایجاد شده است.

شفیعی افزود: در این مراکز خدمات مشاوره، تشخیص، درمان بیماری‌ها و خدمات حمایتی برای افرادی که مبتلا به ایدز هستند، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در بعضی از شهرستان‌های استان کرمان مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری وجود ندارد، اظهار کرد: مقرر شد در مراکز استان‌ها، یک مرکز به عنوان مرکز مرجع راه‌اندازی شود تا سایر شهرستان‌ها بتوانند از خدمات مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری استفاده کنند.

کارشناس مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: در این مرکز خدمات تخصصی‌تر با حضور پزشک عمومی، متخصص عفونی، روانپزشک، روانشناس و مددکار ارائه می‌شود.

وی گفت: با تجهیز و راه‌اندازی مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری مرجع در کرمان، دانشگاه‌های علوم پزشکی همجوار این دانشگاه شامل جیرفت و بم به دلیل نداشتن زیر ساخت لازم از این مرکز خدمت دریافت می‌کنند.

شفیعی ادامه داد: برای بهسازی و تجهیز اولیه این مرکز حدود 100 میلیون تومان از اعتبارات معاونت بهداشتی دانشگاه و همچنین برای خرید وسایل و مبلمان نیز حدود 13 میلیون تومان اعتبار از اعتبارات سازمان‌های بین‌الملل هزینه شده است.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: کرمان ، ایدز ، مبتلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.