دبیرمنطقه 2 دانشگاه آزاد اسلامی، مهندسی فرهنگی مبتنی بر معارف اسلامی را لازمه تحقق سند چشم‌انداز فرهنگی عنوان كرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه شهريار حسن زاده در چهارمين نشست شورای فرهنگی منطقه 2 دانشگاه آزاد که در خوی برگزار شد، با اشاره به ترسيم فرهنگی واحدها و مراكز منطقه 2 در برنامه 5 ساله، افزود: اسلامی شدن دانشگاه‌ها و نيز بازنگری در سرفصل‌ها و شيوه‌های آموزشی در دانشگاه‌ها از جمله مسائلی است كه بايد در سياست‌های فرهنگی واحدهای دانشگاهی قرار گيرد.

وی در ادامه با تأكيد بر برنامه‌ريزی برای نيل به افق فرهنگی منطقه در راستای ايران اسلامی 1400 خاطرنشان كرد: مهندسی فرهنگی با هدف اسلامی شدن دانشگاه‌ها براساس سياست‌های راهبردی فرهنگی كشور در حوزه آموزش عالی و با ايده‌های دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند نقش بسزايی در مسير تحقق سند چشم‌انداز و رسيدن به افق فرهنگی داشته باشد.

عضو هيئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خوی بر گسترش فعاليت دانشگاه آزاد اسلامی برمحوريت تک جنسيتی كردن دانشگاه‌ها تأكيد كرد و افزود: ايجاد دانشگاه‌های تك جنسيتی قانونی و هويتی است و كسانی كه واژه‌های تبعيض جنسيتی را به كار می‌برند سعی دارند تا فضای دانشگاه‌های كشور را تيره و تار نشان دهند.

حسن‌زاده در پايان پيگيری و اجرای موفق طرح عفاف و حجاب را از مسئولان دفاتر فرهنگ اسلامی منطقه 2 خواستار شد و افزود: دانشگاه‌ آزاد اسلامی از بُعد فرهنگی برنامه‌های قابل توجهی اجرا كرده كه مهم‌ترين آن پيگيری طرح عفاف و حجاب در دانشگاه‌هاست./س

برچسب ها: حجاب ، آزاد ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.