رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : شخصیت والای علمی و فقهی مرحوم آیت الله سید مجتبی موسوی لاری در ترویج معارف اسلامی ستودنی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، لاریجانی در مراسم خاکسپاری آیت الله سید مجتبی موسوی لاری در لارستان خاطرنشان کرد ، خدمات بی بدیل و ارزنده این فقیه اهل بیت به جامعه اسلامی و مکتب حقه جعفری آنقدر زیاد و تاثیرگذار بود که باعث تشرف جمع کثیری از آزاد اندیشان جهان به مذهب تشیع شد .

لاریجانی در ادامه گفت : ایشان یکی از علما و فضلای بنام کشور بودند که با تالیف کتاب های گوناگون در ترویج فرهنگ اسلامی بویژه در فراسوی مرزهای جمهوری اسلامی ایران کارهای مهمی انجام دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت : آن مرحوم یکی از افراد نادری بود که کم سرو صدا اما پر کار و متین کارهای عمیق تحقیقی در حوزه مباحث اسلامی ، انجام می داد .

آیت الله سید مجتبی موسوی لاری نماینده ولی فقیه در لارستان که از مدت ها پیش به دلیل بیماری تحت درمان بود، بامداد 18 اسفند در سن 77سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

این عالم فقید که در سال 1314 خورشیدی در شهر لار تولد یافته بود ، فرزند مرحوم آیت الله سید علی اصغر موسوی لاری و نوه آیت الله سید عبدالحسین لاری رهبر قیام بزرگ جنوب علیه استعمار انگلیس و موسس حکومت اسلامی در این منطقه بود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.