تنها چند روز پيش از سفر "باراك اوباما" رئيس جمهور آمريكا به اراضي اشغالي خبرها حاكي از آن است كه وي با 10 نفر از رهبران آمريكايي عرب تبار ملاقات كرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت؛ اوباما روز دوشنبه چهار روز پس از گفتگو با نمايندگان سازمان هاي مهم يهودي در آستانه سفر به فلسطين اشغالي، کرانه باختري و کشور اردن در کاخ سفيد ميزبان حدود ده رهبر عرب بود.
در اين خبر آمده است كه آنان از وي خواسته اند كه پيام صلح را به فلسطينيان برساند. 
اوباما در جمع رهبران عرب گفت: بر تعهد آمريکا به تأمين امنيت اسرائيل تأکيد خواهد کرد.

اين ديدار روز گذشته صورت گرفته است.
گروه هاي عرب آمريکايي در بيانيه اي مشترک اعلام کردند: ما خشنوديم که پيشنهادهاي خود را با رئيس جمهور اوباما در ميان گذاشتيم ، پيام هايي که او در سفر به خاورميانه آنها را به گوش مردم فلسطين خواهد رساند.

آنها همچنين اعلام کردند: آمريکا از طريق تعامل سازنده و متوازن مي تواند تصويب قطعنامه اي صلح آميز و پايدار را براي درگيريهاي فلسطينيان و اسرائيل تسهيل کند - قطعنامه اي که براي تأمين امنيت درازمدت خاورميانه ضروري است.-

اين بيانيه را  کميته مبارزه با تبعيض نژادي آمريکا- عرب ،‌ کار گروه ويژه آمريکا براي فلسطين، فدراسيون فلسطين در رام الله و موسسه عربي آمريکايي صادر کردند. قرار است تا چهار روز ديگر رهبران صهيونيست ساكن آمريكا نيز با اوباما ملاقات نمايند. 


                                     آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.    
برچسب ها: اوباما ، آمریکا ، عرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار