برای نخستین بار در کشور 2 هزار لیتر واکسن «لاکتوکوکوزیس گارویه آ» از ماهی قزل‌آلا در شیراز تولید شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، مهربان پور رئیس مؤسسه سرم‌سازی شیراز گفت: پس از آزمایشات کنترلی و دریافت پروانه تولید این واکسن از سازمان دامپزشکی کشور امسال بیش از 2 هزار لیتر از این واکسن را تهیه و در اختیار تمام آبزی‌پروران سراسر کشور قرار دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات و سرم‌سازی شیراز بیان کرد: در گذشته این واکسن با قیمت بسیار بالایی از کشورهای اروپایی خریداری و وارد کشور می‌شد که با تولید آن برای نخستین بار در کشور از واردات آن جلوگیری شد.

این مسئول در ادامه از تولید آزمایشی واکسن دوگانه استرپتوکوکوزیس» خبر داد و گفت: در راستای ارتقای سطح کیفی محصولات تحقیقات جدیدی برروی «سوش» دیگری با عنوان «استرپتوکوکوس اینیایی» تهیه و واکسن دوگانه «استرپتوکوکوزیس» نیز به طور آزمایشی تولید شده که به زودی پس از اخذ مجوزهای لازم، واکسن دوگانه ماهی آغاز می‌شود.

مهربان‌پور ادامه داد: صنعت آبزی ‌پروری در کشور در مقایسه با صنعت مرغداری و دامداری، یک صنعت جدید به حساب می‌آید و چنانچه از آن حمایت همه‌جانبه‌ای صورت گیرد، می‌تواند زمینه خودکفایی، بهبود تغذیه و افزایش درآمد به ویژه برای روستائیان را فراهم آورد./س

برچسب ها: واکسن ، قزل ، آلا ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.