عضو حزب لیبرال دموکرات انگلیس در اعتراض به وجود دادگاههای سری از این حزب کناره گیری کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ؛ جو شاو که وکیل و فعال حزب لیبرال دموکرات است، در اظهاراتی در کنگره این حزب با عنوان اقتصادی قویتر و جامعه ای عادلانه تر گفت به نظر من لایحه عدالت و امنیت که حزب لیبرال دموکرات تنظیم کرده است، نه عدالت و نه امنیت را فراهم می کند و فقط به اصول اساسی که نظام قضایی کشورمان بر آن استوار است ، حمله می کند. 

به علاوه این لایحه شفافیت و انصاف را در هر دو حزب از بین می برد. این لایحه باعث می شود تا دولت فراتر از قانون قرار بگیرد و هر گونه مخالفت مدنی را خاموش کند به این ترتیب مردم از آنچه که حق دانستن آن را دارند محروم می شوند و نمی توانند به حقیقت مربوط شکنجه افراد و آدم ربایی پی ببرند.

این لایحه حقوق اساسی ما را در قانون اساسی هدف حمله قرار می دهد. این لایحه مستقیما با ارزشهای اساسی حزب ما یعنی انصاف، آزادی و شفافیت و انتقادپذیری در تضاد است. به نظر من این لایحه شکستی سیاسی برای ماست. این لایحه اصلاحات را که کمیته مشترک حقوق بشر پیشنهاد کرده، در بر نمی گیرد. به نظر من این لایحه غیر دموکراتیک و غیر لیبرال است با وجود این رهبران ما همچنان از آن حمایت می کنند.

متاسفانه رهبری حزب اعضای حزب را نادیده می گیرند. من به این نتیجه رسیده ام که دیگر نمی توانم با حضور در این حزب ارزشهایی را که به آنها باور دارم یعنی عدالت و انصاف،آزادی و شفافیت و انتقادپذیری را تبلیغ کنم. برای رهبری حزب لیبرال دموکرات حفظ قدرت به معنای خیانت به ارزشهای لیبرال است. هم اکنون سیاستهایی که رهبری حزب در این خصوص دنبال می کند همان سیاستهایی غیردموکراتیک دولت تونی بلر است. 
برچسب ها: دادگاه ، انگلیس ، سری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار