پدر علم و فناوری اطلاعات ایران گفت: تا مشکل پهنای باند با سرعت بالا در کشور حل نشود مشکلات فناوری اطلاعات هم چنان به قوت خود باقی است.

دکتر علی اکبر جلالی با اشاره به این که این روزها پهنای باند زیاد معیار توسعه یافتگی اقتصادی در بسیاری از کشورهای جهان شده است به خبرنگاراورژانس it باشگاه خبرنگاران گفت: پهنای باند بالا افزایش درآمد ناخالص داخلی را به دنبال دارد بنابراین کندی دسترسی کاربران به اینترنت در ایران باعث می شود تا علاوه بر تنش های روانی که کاربران از وقت بیهوده و اضافی گذاشتن برای ورود به اطلاعات فضای سایبر متحمل می شوند،خسارات مالی زیادی نیز به جامعه وارد شود.

وی افزود: آن چه مهم است این که دلیل کندی است اینترنت که این روزها کاربران با آن مواجه هستند به افراد گفته نمی شود و هیچ سازمانی مسئولیت آن را بر عهده نمی گیرد.

استاد دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: در چنین فضای روانی شایعات باعث ایجاد مشکلاتی در جامعه می شود و در واقع برای کاربران عجیب است که مرتب مسئولان از افزایش پهنای باند و ارزانی قیمت اینترنت صحبت می کنند اما در عمل کاربران عکس آن را مشاهده می کنند.

وی خاطر نشان کرد: تا مشکل پهنای باند با سرعت بالا در کشور حل نشود معضلات فناوری اطلاعات حوزه های مختلف هم چنان به قوت خود باقی است./ع2
برچسب ها: اینترنت ، فضا ، باند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.