رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فکر می‌کنم در مجلس و دولت افراد انگشت شماری هستند که تحلیل و دقت کافی در طول و عرض تحریم‌ها داشته باشند چون اطلاعات و حجم تحریم‌ها دقیق نیست که در این زمینه باید با دعوت از افراد صاحب نظر بحث به خوبی پخته شود و مجلس را درگیر مسائل اصلی کشور کنیم.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی امروز (دوشنبه ۲۱ اسفند) در جمع رئیس و معاونان مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه در سال جاری کل کشور با مشکل بودجه مواجه است، گفت: مرکز پژوهش‌ها هم از نظر کمبود منابع با مشکلات در سال ۹۱ مواجه بوده که امیدواریم با تمهیدات درنظر گرفته شده این مشکلات برطرف شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، افزود: تصور من این است که مرکز پژوهش‌های به نقطه اتکایی برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی تبدیل می‌شود و مرجعیتی که مرکز در کارهای پژوهشی پیدا می‌کند به نفع کشور است و البته منابع مالی مناسب برای این مرکز باید تامین شود.

وی با بیان اینکه اعتبار این مرکز اعتبار پرارزشی است، تصریح کرد: مرکز پژوهش‌ها باید محل اعتماد و اتکا نمایندگان مجلس باشد و اینکه چگونه می‌توان این اتکا را قوی‌تر کرد به نحوه ارتباط کارشناسان مرکز با مجلس مرتبط است.

لاریجانی خطاب به معاونان مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه شما باید خودتان را درگیر مسائل کلان کشور مانند مسائل اقتصادی کنید، تاکید کرد: ما از تدابیری که رهبر معظم انقلاب برای دورنمای اقتصاد کشور در نظر گرفته‌اند، خیلی فاصله گرفته‌ایم لذا به طور مستمر باید فکر کرد و راهکار ارائه داد برای اینکه از منابع موجود به نفع بهتری استفاده شود و این روش نفت‌فروشی و هزینه‌کردن جای خود را به روش‌های اقتصادی بهتری بدهد و شرایط کنونی فرصتی است تا مرکز پژوهش‌ها روی استفاده صحیح‌تر از منابع کشور تمرکز کند تا کشور این‌قدر متکی به نفت نباشد و مسائل تولید رونق پیدا کند.

وی با بیان اینکه ارائه تحلیل واقع بینانه از مسائل کلان اقتصاد موجود کشور از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس به نمایندگان مجلس به تصویب قوانین کمک می‌کند، توضیح داد: بخش دیگری از مسائل ما موضوعات بین‌المللی است که مرکز پژوهش‌های در این زمینه با استفاده از اطلاعات آشکار تحلیل‌های خوبی را تهیه می‌کرد که فکر می‌کنم با تلاش رئیس مرکز پژوهش‌های کارهای بهتری در این زمینه صورت بگیرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس نهم، یادآور شد: فکر می‌کنم در مجلس و دولت افراد انگشت شماری هستند که تحلیل و دقت کافی در طول و عرض تحریم‌ها داشته باشند چون اطلاعات و حجم تحریم‌ها دقیق نیست که در این زمینه باید با دعوت از افراد صاحب نظر بحث به خوبی پخته شود و مجلس را درگیر مسائل اصلی کشور کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از اصول قانون اساسی اجرا نشده است، گفت: قوانین مربوط به اینکه جرایم سیاسی باید در حضور هیات منصفه رسیدگی شود یا تهیه قوانینی مربوط به امر به معروف و نهی از منکر باید جدی‌تر بررسی شده تا پس از تصویب اجرایی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در برخی موارد فقر قانونی داریم، تصریح کرد: باید در مجلس نهم به گونه‌ای عمل کنیم تا قانون اساسی از نظر تقنینی به طور کامل اجرا شود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: لاریجانی ، مجلس ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار