فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: نیروهای مسلح، ارکان حماسه‌آفرین و تاریخ‌سازی بودند که نمی‌توان گفت بازنشسته شوند و بروند در خانه بنشینند.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، "سردار اسماعيل احمدي‌مقدم" در همایش علمی دفاع مقدس که با حضور بازنشستگان نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار داشت: انسان اشرف مخلوقات بوده و ترکیبی از عقل و شهوت است و تنها موجودی است که هم می‌‌تواند یاد بگیرد و هم یاد بدهد و فرهنگ‌ساز است.
 
فرمانده نیروی انتظامی کشور افزود:‌ انسان می‌تواند پلکان کمال را تا فرشتگان بپیماید و یا آن‌قدر نازل شود که مانند صدام از حیوانات نیز پست‌تر باشد.
 
وی تصریح کرد: عمل به علم خیلی مهم است؛ یک علم بمب بر سر مردم می‌ریزد، اما آن علمی ارزشمند است که انسان را به کمال برساند و خوشبختانه مراکز آموزشی نیروهای مسلح، مفتخر هستند که علم در خدمت نظام، مردم و دین را دنبال می‌کنند.
 
احمدی‌مقدم گفت: سه هفته پیش در خدمت مقام معظم رهبری بودم و ایشان از یکی از افراد سوال کردند که چند سال سابقه خدمت دارید، او پاسخ داد «31 سال»؛ از من پرسیدند و من جواب دادم «34 سال» که آقا فرمودند شما حالا 10، 15 سال دیگر جا دارید و نیروهای انقلاب که بازنشستگی ندارند؛ من خودم 70 سال سن دارم، اما همچنان فعال هستم.  
 
فرمانده نیروی انتظامی کشور افزود: نیروهای مسلح ارکان حماسه‌آفرین و تاریخ‌سازی بودند که نمی‌توان گفت بازنشسته شوند و بروند در خانه بنشینند.
 
وی اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس باید در کار خود مداومت داشته باشد و نسل جوان از این ذخیره بزرگ استفاده کند.  
 
احمدی‌مقدم تصریح کرد: در روزی که جنگ تمام شد به دافوس آمدیم و دوره هفتم آموزش در این دانشگاه را گذراندیم و من همیشه خودم را بدهکار این عزیزان می‌دانم و شاید از معدود کسانی بودم که در همه نیروهای ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی حاضر بودم؛ در واقع فرانیرویی هستم و در نزد بنده همه یگان‌ها عزیز هستند.  
 
فرمانده نیروی انتظامی کشور در ادامه به شرح خاطراتي از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: در سال 61 که 21 سال سن داشتم فرمانده سپاه سردشت بودم و فرماندهان ارتش و لشکر 28 نیز حاضر بودند و در جاده پیرانشهر سردشت موفق شدیم محور را باز کنیم.
 
وی افزود: تیپ پیرانشهر در این عملیات موفق بود و شهیدانی مانند ناصر کاظمی و بروجردی، گنجی زاده، قمی و کاوه داشت.  
 
احمدی‌‌مقدم تصریح کرد: سختی عملیات و آب و هوا و نبود امکانات و توان کافی باعث شد که عملیات بعدی به مشکلات بخورد و در سه روز محور باز نشد و بچه‌ها شدیدا تحت فشار بودند، لذا تصمیم گرفتم تا مسیری را که تمرین نشده بود را تمرین کنیم؛ در آن‌جا و 12 بسیجی با امکانات کنسرو، آمپول، باند و... در آن مسیر رفتند و به بچه‌ها علامت دادند و همدیگر را پیدا کردند، اما در بازگشت به کمین خوردند که و نیروها مانند لشکر شکست خورده بازگشتند.  
 
فرمانده نیروی انتظامی کشور اظهار داشت: "جلال طالبانی" هم که بعدا رفیق ما شد، در آن موقع به کمک نیروهای حزب دموکرات آمده بود.
 
وی افزود: 36 شهید و تعدادی مجروح نتیجه آن عملیات بود و جنایت‌های بسیاری را حزب دموکرات انجام داد و صحنه‌های بسیار دلخراشی بود، اجسادی که پس فرستاده بودند بینی و گوش آنها را بریده و صورت‌هایشان را سوزانده و مجروحان را به تراکتور بسته بودند و فجایعی آفریدند.
 
احمدی‌مقدم تصریح کرد: ما به یک‌باره دیدیم که یک گردان آمدند آستین‌ها را بالا زده و کتانی به پا بدون نظام ارتشی، برای اینکه جزء‌ نیروهای ما شوند و من گفتم این چه نیروهایی هستند که گفتند می‌خواستند اینها را از ارتش خارج کنند و یکی از فرماندهان به نام "دیدبان" گفته بود که اینها را به من بدهید و از من سوال کردند که حزب دموکرات چند نفر است؟ گفتم 700 نفر و او گفت که 70 نفر بیشتر نیستند و من به او گفتم که ما شنیده‌ بودیم سپاهی‌ها تعداد را کم می‌کنند نشنیده بودیم که ارتشی‌ها نیز این کار را می‌کنند.
 
فرمانده نیروی انتظامی کشور اظهار داشت: از سپاه نیز گردان جندالله که گردان شجاعی بودند و از ارتش نیز گردان 115 از لشکر 28 قرار بود در غرب و شرق رودخانه عملیات کنند که بعد از 3 روز جنگ سخت، ربط آزاد شد.
 
وی افزود: واحدها به منطقه رسیده بودند، اما بدون اینکه تعویض بشوند به سمت دشمن حرکت کردند، اما به‌ آنها گفته بودند خسته‌ایم و ما گفتیم که ضد انقلاب هم خسته‌ است، بنابراین به پیش می‌رویم.  
 
احمدی‌مقدم تصریح کرد: در گردان 115، فرمانده درجه ستواني داشت و نمی‌شد که به عنوان فرمانده عملیات به کار گرفته شود، لذا به شهید صیاد شیرازی زنگ زدیم و ایشان گفتند که آن‌را درست می‌کنیم؛ فرمانده گردان در یک شبانه روز به طور "صلواتی" سروان شد و در همان گردان هم گفتند که این درجات که زیاد مهم نیست، لذا این نیروها خیلی شجاع بودند و توانستند در 24 ساعت همان گردان شکست‌‌خورده را احیا کنند.
 
فرمانده نیروی انتظامی کشور تصریح کرد: در روز آخر عملیات مرصاد نیروهایی در خدمت شهید صیاد شیرازی قرار گرفتند تا همکاری کنند و این شهید بزرگوار گفتند که ما هوابرد و هلی‌برن را انجام می‌دهیم و من هم با بچه‌های ارتش هم هم‌زبان هستم و سر گردنه حسن‌آباد را هلی‌برن می‌کنیم، بدین ترتیب منافقین شکست خوردند و طومار آنها در هم پیچیده شد.
 
وی افزود: فردای آن روز در تنگه بالاطاق علیه منافقین هلی‌برن کردیم و رسیدیم به جاده اسلام‌آباد کرنت و در آنجا شهید صیاد به ما گفتند که الان شما فرمانده ما هستید و ارتش حساب و کتاب دارد و باید دستور بدهید که منافقین را تار و مار کنیم، البته ایشان در دوران دفاع مقدس، فرمانده ما بودند و من گفتم که شما صاحب اختیار هستید و بالاخره هلی‌برن انجام شد و سه هلي‌کوپتر کبری به سرکوب دشمن پرداختند، اما یکی از آنها منهدم شد.  
 
احمدی‌مقدم تصریح کرد: در هوانیروز کرمانشاه، خلبان‌های بسیار شجاعی حاضر بودند و فرمانده آنها انصاری بود که وقتی آن یک کبری منفجر شد در حالی که همه منافقین کشته شده بودند ما گفتیم که خلبان‌های آن کبری شهید شده‌اند در حالی‌که به ما گفتند که آنها شهید نشده و برگشته‌اند و هلي‌کوپتر آنها در برخورد با کابل فشارقوی منفجر شده است که به سرعت بیرون می‌پرند و منطقه پادگان الله اکبر را که در اختیار منافقین بود دور زده و خود را به ما رساندند.
 
فرمانده نیروی انتظامی کشور خاطرنشان کرد: انصافا کار بچه‌های مرصاد کار بزرگی بود، عقبه‌های سپاه بدون تجهیزات خاص مانند توپخانه دفاع می‌کردند، اما کار نیروی هوایی و هوانیروز در تارومار کردن منافقین تعیین‌کننده بود.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: احمدی ، صدام ، بمب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
عبداللهی
۱۱:۱۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
آفرین به سرداران و مجاهدان و شهدای فی سبیل الله.
آخرین اخبار