میزان بارندگی طی امسال در استان زنجان 151.6 میلی‌متر برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،مدیر کل هواشناسی استان زنجان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران گفت: میزان بارندگی طی  امسال در استان زنجان 151.6 میلی‌متر برآورد شده است.

نصیری  با اشاره به اینکه از آبان ماه  امسال وضعیت بارندگی در استان زنجان نرمال بوده، تصريح كرد: در بهمن ماه  امسال میزان بارش‌ها از حد نرمال نیز گذشته است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال زراعی تا پایان بهمن ماه میزان بارندگی در استان زنجان نسبت به دوره بلند مدت 11 درصد افزایش داشته است.

مدیر کل هواشناسی استان ،میانگین بارندگی سال گذشته را 184.9 میلی‌متر اعلام کرد و افزود: دمای هوای استان طي امسال با سال گذشته پنج درجه اختلاف دارد.

نصیری با اشاره به اینکه میانگین دمای استان زنجان در سال جاری 3 درجه بالای صفر بوده است، اضافه کرد: زنجان جزو استان‌هایی است که با بارشهایی بیش از میانگین مواجه بوده است.

وي ادامه داد: طی دو سال اخیر استان زنجان در ردیف استانهای با بارش بالا قرار داشته است.

اين مقام مسئول از افزایش دمای هوای زنجان طی روزهای آینده خبر داد و يادآور شد: از میزان بارندگی‌ها در استان نیز کاهش می‌یابد.

 نصيري با اشاره به اینکه پدیده خاصی برای استان زنجان پیشبینی نشده است، خاطر نشان كرد: پیش‌بینی بارشها برای ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت نیز در حد نرمال است./س

 

برچسب ها: میزان ، بارندگی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.