به دلیل فراهم نبودن شرایط مناسب بهداشتی و احتمال بالای انتقال آلودگی، تا حد امکان باید از مصرف غذا در مکان ها و فضاهای شلوغ و پر ازدحام به ویژه در ایام تعطیلات نوروز خودداری شود.

کمال بشارتی اصل متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:  بسیاری از بیماری ها در نتیجه عدم رعایت اصول ساده و اولیه بهداشتی بروز می کنند و در واقع انسان نقش مهمی در بیماری زایی خود و اطرافیانش دارد.

وی با بیان این که بسیاری از بیماری های عفونی و قابل انتقال در مکان های شلوغ منتقل می شود، تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهند که در محل هایی همچون مدارس، دانشگاه ها، پادگان ها و مکان های پررفت و آمد و پر ازدحام، شیوع برخی از بیماری های عفونی و انگلی و قارچی بسیار بالا است.

بشارتی اصل افزود: در صورتی که در مکان های شلوغ، رعایت مسائل بهداشتی مورد توجه قرار نگیرد، احتمال انتقال آلودگی و عفونت از راه هایی همچون دست دادن، روبوسی کردن، مصرف آب و غذا و هر گونه تماس با اشیاء و لوازم افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: به دلیل فراهم نبودن شرایط بهداشتی به طور مناسب و احتمال بالای انتقال آلودگی، تا حد امکان باید از مصرف غذا در مکان ها و فضاهای شلوغ و پرازدحام به ویژه در ایام تعطیلات نوروز خودداری شود.

بشارتی اصل گفت: حتی در هتل ها، غذاخوری ها و رستوران های معتبر و درجه یک نیز امکان رعایت تمام موارد و اصول بهداشتی وجود ندارد.

وی یادآور شد: همچنین از صابون های قرار داده شده در دستشویی ها و سرویس های بهداشتی بین راهی و مشترک نیز به دلیل احتمال انتقال میکروب ها، ویروس ها یا قارچ ها نباید استفاده کرد.

بشارتی اصل خاطر نشان کرد: سایر لوازم بهداشتی و نظافتی و همچنین لوازم طبخ، نگهداری، سرو و توزیع مواد غذایی نیز باید با احتیاط کامل مورد استفاده قرار گیرند./ع2
برچسب ها: غذا ، آلوده ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار