نشریات علمی و تخصصی نسبت به نشریات عمومی و رسانه‌ها درجه ماندگاری بیشتری دارند و بعدها نیز می‌توان از آنها به عنوان منبع استفاده کرد.

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد ، به نقل از ستاد خبری اولین نمایشگاه نشریات تخصصی ، «علی اسماعیلی» معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی درباره این نمایشگاه گفت: یکی از کارهای خوب و موثر معاونت مطبوعاتی ارشاد، توجه به رسانه‌ها و نشریاتی است که کمتر دیده می شوند و مهجور هستند.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات به توسعه و گسترش حوزه مطبوعات می‌انجامد، بیان کرد: این نوع نگاه سبب می‌شود که کاری عمیق و ریشه‌ای انجام شده که بین نشریات تخصصی و علمی و حوزه کتاب تناسبی صورت گیرد.

اسماعیلی به فضای مجازی و تاثیر آن اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه فضای مجازی و تاثیر رسانه‌ای آن غیرقابل انکار است، اما نشریات علمی و تخصصی درجه ماندگاری بیشتری دارند و بعدها نیز می‌توان بنا به توان و ظرفیت به عنوان منابع از آنها استفاده کرد.

معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد با بیان اینکه نشریات تخصصی در تولید علوم موثرند، تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه نشریات تخصصی که در گام اول قرار دارد، می‌تواند به توسعه فعالیت‌های مطبوعاتی علمی و تخصصی در دنیا و جهان اسلام کمک کند تا اینکه در این بخش شاهد گسترش علم و فناوری نیز باشیم.

نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی از 14 اسفند ماه با حضور بیش از 300 نشریه علمی و تخصصی گشایش یافت.این نمایشگاه امروز عصر به کار خود پایان می دهد/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.