معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينكه با درگذشت هوگو چاوز، جمهوري اسلامي ايران يکي از بهترين دوستان خود را از دست داد، ابراز اميدواري كرد كه جانشين چاوز بتواند جاي خالي او را پر كند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمدرضا رحيمي شامگاه يکشنبه به همراه علي‌اکبر صالحي وزير امور خارجه در دفتر نمايندگي جمهوري بوليواري ونزوئلا در تهران حضور يافت و ضمن تسليت به ملت اين کشور گفت: با درگذشت هوگو چاوز، جمهوري اسلامي ايران يکي از بهترين دوستان خود را از دست داد.

معاون اول رئيس‌جمهور افزود: اگر چه امروز جسم چاوز در ميان مردم نيست اما روحش و آرمان‌هايش در ميان ملت ونزوئلا و مردم آمريکاي لاتين باقي و ماندگار است.

رحيمي ضمن اعلام مراتب تسليت دولت جمهوري اسلامي ايران به کارکنان سفارتخانه ونزوئلا در ايران ادامه داد: اميدوارم جانشين آقاي چاوز نيز از فرزندان لايق ونزوئلا باشد و بتواند جاي خالي او را پر کند.

وي همچنين خطاب به سفير جمهوري بوليواري ونزوئلا، بر لزوم گسترش بيش از پيش روابط دو کشور تاکيد کرد و گفت: تعميق و توسعه روابط تهران – کاراکاس همواره يکي از خواسته‌هاي رئيس‌جمهور فقيد ونزوئلا بود و در دوران حيات خود توانست گام‌هاي بلندي در گسترش روابط دو کشور بردارد.

معاون اول رئيس‌جمهور در ادامه ضمن گراميداشت ياد رئيس‌جمهور فقيد ونزوئلا، دفتر يادبود چاوز را امضا کرد و مطالبي را در وصف او نوشت.

رحيمي در دفتر يادبود چاوز ضمن ابراز تاسف و تاثر از فقدان قهرمان آمريکاي لاتين تصريح کرد : روح بزرگ چاوز بر تمام قاره آمريکا سيطره دارد و مردم ونزوئلا به وجود قهرمان مبارزه با استکبار يعني چاوز افتخار مي‌کنند.

سفير ونزوئلا نيز ضمن قدرداني از همدردي دولت و ملت ايران گفت: در نگاه چاوز ايرانيان، ملتي انقلابي و شجاع بودند و وي هميشه از شرافت اين ملت بزرگ سخن مي‌گفت.

وي افزود: چاوز ايستادگي ملت ايران را همواره تمجيد مي‌کرد و از ما مي‌خواست که از روحيه انقلابي و ايستادگي ايرانيان به عنوان الگويي پيروي کنيم.
انتهاي پيام/
برچسب ها: چاوز ، رحیمی ، ونزوئلا ، سفارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار