دومین جایزه ملی علامه طباطبایی فردا در نهاد ریاست جمهوری، با حضور دکتر احمدی نژاد به 32 نفر از اساتید و محققان نخبه کشور اعطا می شود.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ دکتر حسینی، معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان امروز در نشست خبری دومین دوره اعطای جایزه ملی علامه طباطبایی ویژه اساتید نخبه و اولین دوره اهدای جایزه شهید آوینی ویژه هنرمندان سرآمد و نخبه گفت: برنامه اهدای جایزه مرحوم علامه طباطبایی و همچنین شهید آوینی فردا با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جایزه علامه طباطبایی به استادان و دانشمندان برجسته اعطا می شود اظهار داشت: این جایزه از مهم ترین جوایز بنیاد ملی نخبگان در حوزه پیشبرد توسعه و تحقیقات پژوهشی و علمی است.

وی تصریح کرد: این جایزه امسال به 32 نفر از اساتید نخبه که در رشته های مختلف انتخاب شده اند، اهدا خواهد شد.

وی در خصوص روال انتخاب نخبگان عنوان کرد: حدود 600 نفر فراخوان داشتند که از این میزان 200 نفر در شورای نخبگان مورد بررسی قرار گرفتند که در پایان از این تعداد 39 نفر از اساتید در گروه های شش گانه انتخاب شدند.

وی هدف از اعطای جایزه به نخبگان را تشکیل جامعه نخبگان دانست و عنوان کرد: همچنین اعتبارات پژوهشی به میزان 50 میلیون تومان برای طرح تحقیقاتی قرار داده اند.

وی اضافه کرد: این اعتبار در ازای ارائه یک طرح تحقیقاتی مشخص، بودجه دعوت از محققان خارج از کشور به داخل، تسهیلات به کارگیری 4 دانشجوی پسا دکترا، کمک هزینه ی حج عمره و بیمه کامل درمانی پرداخت می شود.

وی به اعطای جایزه شهید آوینی اشاره و عنوان کرد: فردا به 8 نفر از نخبگان هنری در حوزه های خط، نقاشی، مجسمه سازی، نمایش، نویسندگی تلویزیونی، نگارگری و فرش جایزه اعطا خواهد شد.

وی در پایان اضافه کرد: بنیاد ملی نخبگان تصميم دارد از برگزیدگان جایزه جلال آل احمد حمایت کند که چگونگی اجرای این حمایت در دست بررسی است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار