کارشناس ارشد روانشناسی شبکه بهداشت و درمان بهمئی با اشاره به تاثیر مشاغل کم تحرک در بروز افسردگی، گفت: فعالیت جسمی مانند قدم زدن، موجب آزاد شدن آدرنالین در بدن و احساس نشاط می شود.

شهریار اکبری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج در شبکه بهداشت و درمان بهمئی، افزود: اگر نوع کار شما به شکلی است که باعث بی تحرکی و احساس ناراحتی یا افسردگی می شود، سعی کنید در زمان استراحت تحرک داشته و در صورت امکان، در فضای باز حیاط قدم بزنید.
وی ادامه داد: ایجاد تنوع در زندگی روزمره، مرتب نمودن برنامه کاری روزانه، استفاده از انگشتر یا ساعت مچی که یادآور خاطره خوبی باشد، ایجاد محیط دوستانه در محل کار، موجب تقویت روحیه و مقابله با فشارهای کاری می شود.
از اختلاف و درگیری در محل کار بپرهیزید
اکبری تغییر دکوراسیون محل کار به نحو دلخواه را برای رهایی از افسردگی شغلی موثر دانست و اضافه کرد: مصرف میان وعده های سالم و مقوی مانند مغز گردو، مغز بادام، فندق، موز و نان سبوس دار، تنوع در پوشش در صورت عدم مغایرت با قوانین محل کار، لحن دوستانه در مکالمات، پرهیز از اختلاف و درگیری و لبخند زدن، تاثیر مطلوبی در پیشگیری از افسردگی و اضطراب در محل کار دارد.
این کارشناس ارشد روانشناسی تاکید کرد: چنانچه از موقعیت کاری خود راضی نیستید، بکوشید جنبه های مثبت آن را شناخته و به این موضوع فکر کنید که عده زیادی در آرزوی شغل و رتبه شما هستند./س

 

برچسب ها: یاسوج ، قدم ، افسردگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.