مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری کشور با اشاره به دولتی بودن اقتصاد کشور بر مبارزه با تبعیض و فساد اداری تاکیدکرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، شیاری درسمینار سلامت و فساد اداری تبریز گفت: طرح سلامت و فساد اداری جز دوره های ابلاغی شورای نظارت استان است که مدیران ارشد حدود 40 ساعت و کارکنان حدود 60 ساعت باید این دوره ها را سپری کنند تا بر اساس آن در پست های مدیریتی انتصاب شوند.

دکتر عالم , هیئت علمی مرکز آموزش مدیریت دولتی در این سمینار استفاده از جایگاه سازمانی در جهت منافع شخصی ، خانوادگی ، قومیتی ، طایفه ای و مذهبی را فساد اداری تعریف کرد و گفت: فساد اداری بیشتر در دولت اتفاق می افتد و بخش خصوصی با در نظر گرفتن منافع خود فساد اداری را کاملاً کنترل می کند.

وی همچنین افزود : بنا به آمار سازمان بین المللی شفافیت رتبه کشور 163 در بین 200 کشور دنیاست که این آمار بیانگر فساد بالا در کشور است.

عالم اضافه کرد سازمان بین المللی شفافیت که متولی اندازه گیری و مبارزه با فساد اداری دنیاست امتیاز ایران را از 10 ، 3 اعلام کرده است که این رتبه کم هم دلیل عملکردی دارد و هم دیدگا های سیاسی در آن دخیلند.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد اقتصاد ایران وابسته به دولت است گفت : در نظام اداری ایران مردم ، کارکنان خود را ذینفع احساس نمی کنند که این موارد باعث افزایش فساد اداری در ایران می شود.

عالم همچنین شاخص های حکمرانی خوب را شفافیت ، مسئولیت پذیری ، پاسخگویی ، مشارکت و قانون گرایی برشمرد .

وی اضافه کرد: عوامل فساد می توانند اداری ، فرهنگی ، سیاسی ، مدیریتی و اجتماعی باشد/س

 

برچسب ها: تاکید ، ضرورت ، فساد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.