کارشناس مسوول واحد بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین گفت: ابتدای سال آینده، طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان 19 هزار دانش‌آموز سال اول ابتدایی در شهرستان قزوین اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران «علیرضا مهرعلیان»، اظهار کرد: پوسیدگی دندان‌ها در کودکان یکی از مشکلات دهان و دندان در مدارس ابتدایی است که علاوه بر آموزش صحیح مسواک زدن به کودکان باید از راه‌های دیگر نیز دندان‌های آنان را حمایت کرد.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که در پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها در کودکان موثر است، طرح پیشگیری «وارنیش فلوراید» است که در این روش دندان‌ها با مقداری از فلوراید پوشیده می‌شوند تا از پوسیدگی آنها جلوگیری شود.

کارشناس مسوول واحد بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین افزود: در این طرح، مدیران و مربیان بهداشتی مدارس، والدین و دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی آموزش می‌بینند.

وی یادآور شد: سال پیش این طرح برای کودکان مهدکودک‌ها انجام شد و فاز دوم این طرح در ابتدای سال آینده فقط برای دانش‌آموزان سال اول ابتدایی با کسب رضایت والدین آنان انجام می‌شود و از آنجا که اجرای این طرح مانند سال گذشته رایگان است، خانواده‌ها هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: دندان ، قزوین ، پوسیدگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.