معاون وزير نفت گفت: پتروشیمی لرستان در حال حاضر از پيشرفت 86 درصدي برخوردار است كه واحد بوتن وان آن در فروردين ماه سال آينده به بهره برداري مي رسد.

عبدالحسين بيات در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، از پيشرفت 86 درصدي پتروشيمي لرستان خبر داد و گفت: پتروشیمی لرستان دارای 3 بخش اصلی است؛ بخش اول واحد یوتیلیتی است که بخار،هوا،نیتروژن و اکسیژن را تامین می کند و در مرحله پیش راه اندازی قراردارد.

وي با بيان اينكه پتروشيمي لرستان جزء طرحهاي مهرماندگار است افزود: پتروشیمی لرستان در بخش فرآیند 84 درصد، یوتیلیتی و آفسایت 89 درصد و عملیات غیرصنعتی به 94 درصد و در بخش تجهیزات و پشتیبانی میزان پیشرفت پروژه به 97 درصد پیشرفت رسیده است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: واحد بوتن1 دومین بخش است که در پایان فروردین سال آینده راه اندازی خواهد شد و بخش سوم نیز واحد تولید پلی اتیلن سبک و سنگین است که  عملیات ساخت این واحد نیز تا پایان خرداد سال90 به پایان خواهد رسید.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: ظرفیت تولید نصب شده صنعت پتروشیمی با بهره برداری از چند طرح مهر ماندگار تا پایان کار دولت دهم به 60 میلیون تن خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، امیدواریم در تیر ماه این مجتمع پتروشیمی به طور کامل پیش راه اندازی شود و تولید خود را آغاز کند.

وي خاطرنشان كرد: پروژه پتروشیمی لرستان به عنوان یک طرح مهر ماندگار تا پایان دولت دهم به بهره برداری خواهد رسید./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار