آبشارˈرودبالˈمکانی دیدنی برای گردشگران است که با طبیعتی زیبا و بکر در فصل بهار دوستداران طبیعت را به سوی خود فرا می خواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران یاسوج، این آبشار از چشمه سارهای ˈتنگ موگˈسرازیر شده و در دهانه تنگه فضایی زیبا و دلنشین را در سایه درختان بید، بلوط و بادام کوهی پدید می آورد و هر رهگذری را به تماشا فرا می خواند.
هوای بهاری و دل انگیز ، صدای شر شر آب در میان تنگه و آرامش حاصل از دوری از فضای صنعتی و شهری انسان را آن قدر مجذوب خود می کند که برای یک لحظه هم که شده تمام خستگی های روزمره را فراموش کرده و با خود می گوید اینجا بهشت گم شده طبیعت است.
قرار گرفتن بقاع متبرکه امامزاده اسماعیل (ع) و امامزاده سید جمال الدین از نوادگان امام سجاد (ع) در نزدیکی این منطقه، درختان سر به فلک کشیده، دشت های پوشیده از گندم زار با طبیعتی سرسبز و روستایی با بافت تاریخی معروف به بهشت گمشده با نام ˈمارینˈ از دیگر جاذبه هایی است که مسافران زیادی را به خود جذب می کند.
همچنین سد کوثر در 10 کیلومتری آبشار یاد شده با امکانات رفاهی متنوع این منطقه را به نقطه گردشگری منحصر به فردی در گچساران تبدیل کرده است.
سد کوثر بر روی رودخانه ˈخیر آبادˈ احداث شده نزدیکی به شهر دوگنبدان، دسترسی آسان به ساحل گسترده، اماکن اقامت شبانه و امکان ماهیگیری در بالادست سد بخشی از امکانات این دریاجه زیبا است.
آبشار ˈرودبال ˈدر 49 کیلومتری شمال دوگنبدان و سد کوثر در 60 کیلومتری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران واقع شده است./س

برچسب ها: آبشار ، رود ، بال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.