رییس شورای رقابت خبر داد: در جلسه امروز این شورا ، دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو نهایی و مقرر شد قیمت خودرو براساس نرخ مصوب قبل از شهریور 91 به اضافه افزایش نرخ تورم‌ بخشی شش ماهه دوم امسال تعیین شود.

 جمشید پژویان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص جزییات جلسه امروز این شورا در مورد قیمت گذاری خودرو گفت: در این جلسه مقرر شد قیمت خودرو براساس نرخ‌های مصوب قبل از شهریور 91 به اضافه افزایش تورم بخشی در شش ماهه دوم امسال تعیین شود.

وی ادامه داد: میزان تورم شش ماهه دوم امسال باید از کانال‌های ذیربط دریافت شود، تا در دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو مورد استفاده قرار گیرد.

پژویان تصریح کرد: شورای رقابت طی 21 روز کاری فاکتورهای لازم بر قیمت‌گذاری خودرو را بررسی می‌کند و با توجه به متغیرهای مؤثر در قیمت خودرو 25 روز آینده قیمت قطعی خودرو اعلام خواهد شد ، ضمن آنکه خودروسازان 21 روز مهلت دارند تا دستورالعمل پیشنهادی خود را برای قیمت گذاری خودرو به این شورا ارایه دهند.

رییس شورای رقابت اظهار داشت: تا زمانی که دستورالعمل نهایی تعیین قیمت خودرو در شورای رقابت تهیه شود خودروها با قیمت مصوب شهریور 91 به اضافه نرخ تورم 6 ماهه به فروش می رسند و پس از نهایی شدن دستورالعمل ، مابه تفاوت قیمت تعیین شده در شورا وقیمت فعلی خودرو با توافق خودروساز و خریدار تعیین می شود و از خریدار اخذ خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کاهش قیمت 500هزار تا 4 میلیون تومانی خودرو با این دستورالعمل ملغی می‌شود یا خیر؟ گفت: اگر میزان کاهش قیمت‌ها منطبق بر این دستورالعمل باشد، مسئله ای نخواهد داشت، در غیر اینصورت و در صورتی که بیش از آن رقم باشد، قیمتها غیرقانونی خواهد بود.
برچسب ها: خودرو ، شورای رقابت ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۱۰ ۰۹ فروردين ۱۳۹۲
امیدواریم ولی تو رو خدا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ماجد
۱۴:۰۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۲
مسئولین محترم:لطفا مراعات حال مردم را بکنند خودروسازان محترم
آخرین اخبار