مسئول کمیته اجرایی مسابقات هندبال گفت: اولین اردوی تیم ملی نوجوانان برای شرکت در المپیک چین از روز 23 اسفند در تهران آغاز می شود.

علی حیات پور در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، افزود: رقابت های المپیک چین 2014(تابستان 92) در این کشور برگزار خواهد شد.
برای همین تیم ملی هندبال نوجوانان ایران برای حضور در این مسابقات نخستین اردوی آماده سازی خود را از روز 23 اسفند در تهران آغاز خواهد کرد و تا 28-27 همین ماه ادامه خواهد یافت.

مسئول کمیته اجرایی مسابقات هندبال تصریح کرد: برای این اردو نزدیک به 40 نفر از هندبالیست های کشور گرده هم می آیند تا در نهایت بعد از غربالگری 17-16 نفر انتخاب و به همراه کادرفنی به المپیک چین اعزام می شوند.

حیات پور در ادامه گفت:‌رهبری تیم به عهده غلامعلی اکبرآبادی از مربیان خوب کشورمان می باشد که وی به همراه سلیمی و شفقی در تمرینات اردونشینان حضور خواهند داشت.

وی گفت: با توجه به فرصت اندک تا زمان آغاز این رقابت ها باید از زمان باقی مانده به بهترین نحو استفاده کنیم.

حیات پور عنوان کرد: با توجه به اینکه سطح کیفی المپیک بالاست به طور حتم بهترین ها شرکت خواهند کرد و ما نیز باید در حد و اندازه خودمان ظاهر شویم.

وی گفت: این اولین دوره المپیک هندبال می باشد و تیم ملی کشورمان در یکی از مهمترین رقابت های دنیا محک خواهد زد.

حیات پور اضافه کرد: در مسابقات آسیایی که برگزار می شود انتخابی جهان نیز لحاظ می شود و متأسفانه در رده نوجوانان به این مسابقات رهسپار نشدیم و در انتخابی ابوظبی و بحرین پنجم و هشتم شدیم و از اعزام به مسابقات جهانی باز ماندیم اما در رده جوانان به رقابتهای جهانی یونان رفتیم و در رنکینگ جهانی عنوان 12 (دوازدهمی ) را از آن خود کردیم و متأسفانه در بخش بزرگسالان نیز به این رقابتها اعزام نشدیم که امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر سهمیه آنرا کسب کنیم.

وی گفت:‌ هند بال ایران جزء تیم های خوب آسیا ست و اگر روی آنها کمی بهتر سرمایه گذاری کنیم و برنامه های مناسب و طولانی مدت داشته باشیم عملکرد بهتری از اینها خواهیم داشت.

حیات پور درباره تلاش فدراسیون برای کسب میزبانی مسابقات غرب آسیا گفت : پیگیر این مسئله هستیم .
کنفدراسیون آسیا ضمنی با این مسئله موافقت کرد ه است و باید صبر کنیم بینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد و اینکه میزبانی از آن ایران خواهد شد یا نه .

وی تأکید کرد: رقابتهای هند‌بال غرب آسیا در تابستان 92 د‌ریکی از کشورهای آسیا برگزار خواهد شد و به احتمال زیاد تیر یا مرداد خواهد بود.

حیات پور در پایان خاطر نشان کرد : شرکت در مسابقات بین المللی و میزبانی رقابتهای برون مرزی به پیشرفت هند‌بال کشورمان کمک می کند  و بازیکنان و مربیان از تجر‌بیات هم استفاده می کنند وبهر‌ه بردن از مر‌بیان طراز اول دنیا نیز این ورزش میهن مان را توسعه می دهد و‌با علم روز جهان آشنا می شود./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار