معاون اول قوه قضاییه با بيان اينکه هيچ دليلي براي زنداني‌کردن افراد معسر وجود ندارد، گفت: امسال زندانیانی که براساس بخشنامه رئیس قوه قضاییه مشکلی برای مرخصیشان وجود نداشته باشد می‌توانند از مرخصی‌های نوروزی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران "حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رئيسي" معاون اول قوه قضاييه بعداز ظهر امروز(يكشنبه) در حاشيه مراسم تحليف کارآموزان قضايي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قبل از تصویب قانون حمایت از خانواده، طبق دستورالعمل قوه‌قضاییه حبس برای مهریه مشروط به شرایطی شده است.

وي با بيان اينکه برخی از قضات افراد را تا زمان مشخص‌شدن اعسار بازداشت می‌کنند، تصريح کرد: بعضی‌ها معتقدند که فرد را باید بازداشت کرد که اعسارش ثابت شود و برخي معتقدند اگر معلوم شود که فرد پول دارد ولی مهریه را پرداخت نمی‌کند او را بايد زندانی كرد.

معاون اول قوه قضاییه با بيان اينکه هيچ دليلي براي زنداني‌کردن افراد معسر وجود ندارد، گفت: امسال قبل از نوروز، زندانیانی که براساس بخشنامه رئیس قوه‌قضاییه مشکلی برای مرخصی آنان وجود نداشته باشد می‌توانند از مرخصی‌های نوروزی استفاده کنند.

رئیسی افزود: مرخصی نوروزی زندانیان و بودن آنان در جمع خانواده را در جهت اصلاح زندانیان موثر می‌دانیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله تهمت و افترا اشاره کرد و گفت: افترا زدن به افراد جرم است و اگر این امر در قوه قضاییه ، اثبات شود حتما قابل تعقیب خواهد بود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار