کومور یکی از ناشناخته ترین و کم توریست ترین کشورهای دنیا به شمار می رود .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، مجمع الجزایر کومور کشوری است واقع در اقیانوس هند که در 190 مایلی شرق ساحل موزامبیک ، شمال غرب ماداگاسکار و غرب جزیره ی مایوت قرار دارد. 



پایتخت کومور ، شهر مورونی است که 60 هزار نفر جمعیت دارد. مساحت کومور 2170 کیلومتر مربع و جمعیت آن 732 هزار نفر است. . 
هر یک از سه مجموعه جزیره آنژوان، موهلی و کومور به طور جداگانه رئیس جمهور دارند و یک رئیس جمهور دیگر بر سه جزیره و رؤسای جمهوری آنها حکومت می‌کند.


 از سال 1843 فرانسه این کشور را مستعمره خود کرد. این کشور در سال 1971 از نظر اقتصادى خود مختار شد و در سال 1975 مجلس نمایندگان کومور به طو یکجانبه استقلال کومور را اعلام کرد.
60 درصد مردم کومور زیر خط فقر زندگی می‌کنند و نرخ تورم در آن 3 درصد است.


اتحاد کومور عضو اتحادیه آفریقا و سازمان کنفرانس اسلامی است. این کشور کوچک از تاریخ استقلال خود تاکنون شاهد ۲۵ کودتا بوده‌است.


پیش از ورود اروپاییان به این جزیره ، کومور به کرات شاهد ورود مسافرانی از آفریقا ، ماداگاسکار ، اندونزی و عربستان بود به همین دلیل این مجمع الجزایر به شدت تحت تاثیر فرهنگ عربی قرار گرفت. 



98 % کوموری ها ، مسلمان و 2 % نیز مسيحي هستند. دو زبان فرانسوی و عربی، زبانهای رسمی در کومور به شمار می روند، همچنین زبانی به نام شیکومورو نیز در کومور رایج است که ترکیبی از سواحيلی و عربی می باشد. 



واحد پول کومور ، فرانک با واحد جزء سانتیم است. از مهمترین صادرات کومور می توان به وانیل ، اسانس عطر ، ادویه جات و نارگیل اشاره کرد . کومور از اعضای کشورهای اتحادیه ی آفریقا و اتحادیه ی عرب می باشد.



برچسب ها: توریست ، کشور ، جهان ، کومور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۰۵:۱۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
چجوری میشه به کومور سفر کرد?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
از مسلمان بودن رییس جمهور قبلی آن و درس خواندن در ایرانش هم بنویسید لطفا
آخرین اخبار