رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که حمایت از نشریات تخصصی، کمک به تعمیق فعالیت های علمی و پژوهشی در جامعه است، افزود: در شرایط امروز که توجه به کار عمقی و پژوهشی در فعالیت ها و رشته های علمی از هر زمان دیگری از اهمیت بیش تری برخوردار است، حمایت از نشریات تخصصی که شاید تا به امروز تا اندازه ای مورد بی مهری قرار گرفته اند از اهمیت زیادی برخوردار است .

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد به نقل از ستاد خبری نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی علی اکبر آقایی مغانجویی، رییس کمیسیون عمران مجلس در حاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی با بیان این مطلب گفت : مشکلی که در زمینه بسیاری از شاخه های علمی و پژوهشی در کشور داریم و این مشکل از اساس در سطح جامعه نیز دیده می شود، عدم دقیق شدن و عمقی شدن در موضوعات مختلف است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: با توجه به این که امروز در شرایط به سر می بریم که توجه به کار عمقی و پژوهشی در فعالیت ها و رشته های علمی از هر زمان دیگری از اهمیت بیش تری برخوردار است، حمایت از این نشریات که شاید تا به امروز تا اندازه ای مورد بی مهری قرار گرفته اند از اهمیت زیادی برخوردار است.

آقایی مغانجویی برگزاری این دست از نمایشگاه ها را عامل مهمی در تثبیت جایگاه این نشریات بین توده مردم و جامعه دانشگاهی توصیف و تصریح کرد: هر چقدر بتوانیم از این نشریات حمایت کنیم موجب تقویت آنها می شود و در حوزه علم و پژوهش به نفع ما است چرا که در نهایت به تثبیت علوم و هم چنین بهبود کمی و کیفی کارهای پژوهشی می انجامد.

وی ادامه داد: هر اندازه حمایت از این نشریات جدی تر شود، می توانیم از این فرصت در جهت رفع مشکلات موجود در عرصه علوم و فنون استفاده مناسب تری داشته باشیم.

آقایی مغانجویی هم چنین تاکید کرد:در زمینه مسائل عمرانی در کشور یافته های جدیدی در پژوهش ها به دست می آیاد که شاید امکان اطلاع رسانی آن در روزنامه ها نباشد اما نشریات تخصصی با توجه به ظرفیتی که دارند می توانند پل ارتباطی مراکز پژوهشی با مردم به خصوص جامعه فعال علمی و دانشگاهی باشند.

رییس کمیسیون عمران برگزاری این نمایشگاه را گام مهمی در تثبیت جایگاه نشریات تخصصی در عرصه مطبوعاتی و رسانه ای کشور اعلام کرد و گفت:برگزاری نمایشگاه های رسانه ای در هر شاخه ای اقدام مهم و مناسبی است اما برای رسیدن به نتیجه مناسب از نهاد فرهنگی کشور این در خواست را داریم که حمیات های دنباله دار داشته باشد تا بتوانیم از این ظرفیت فرهنگی در جهت بهبود وضعیت علمی کشور استفاده مناسب کنیم.

نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی از 14 اسفند ماه با حضور بیش از 300 نشریه علمی و تخصصی گشایش یافته و تا 20 اسفندماه در مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.