کريباتي يکي از کم توريست ترين و ناشناخته ترين کشورهاي دنيا محسوب مي شود .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، جمهوری کریباتی مجموعه‌ای از ۳۳ جزیره در اقیانوس آرام است که بخشی از آنها بالای خط استوا و بخشی دیگر در پایین خط استوا قرار دارند. این جزایر با نام جزایر گیلبرت هم شناخته می‌شوند. این کشور در سال ۱۹۷۹ استقلال خود از انگلیس را به دست آورد. 


پایتخت و بزرگ ترین شهر اين کشور، تاراوای جنوبی نام دارد. مردم اين منطقه به دو زبان انگلیسی و گیلبرتی صحبت ميکنند و واحد پول آنها دلار کريباتي است.. مساحت اين کشور 726 کيلومتر مربع است و جمعيتي حدود ۴۳۲/۱۰۵ دارد.


بسیاری از جزایر مرجانی این کشور غیر قابل سکونت هستند و با بالا آمدن آب دریا به هنگام مد، زیر آب می‌روند.


کشور کریباتی در دو سوی خط بین‌المللی تاریخ قرار گرفته است، یعنی در یک سوی این خط، تاریخ یک روز عقب‌تر از سوی دیگر است. اما دولتمردان این کشور در سال ۱۹۹۵ خط را به سمت شرق حرکت دادند تا همه کشور در یک روز قرار بگیرد. همین اتفاق سبب شد تا روز اول ژانویه سال ۲۰۰۰، کریباتی اولین کشور بخش مسکونی زمین باشد که وارد هزاره جدید می‌شود.


رئیس جمهور در این کشور هم رئیس حکومت است و هم رئیس دولت. مجلس ملی این کشور کاندیداهای ریاست جمهوری را از میان اعضای خود انتخاب می‌کند و در یک انتخابات عمومی از میان این نمایندگان یک نفر به عنوان رئیس جمهور برای دوره‌ای چهار ساله انتخاب می‌شود.


مردم اين کشور عموما به ماهيگيري و کشاورزي مشغول هستند و صادرات مهم آنها عبارتند از ماهي، نارگيل و جلبک دريايي.


برچسب ها: توریست ، کشور ، کریباتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار