رئیس واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از اجرای فاز نخست خاموشی مشعل های این شرکت خبرداد.

 

سید اسماعیل قادری در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اعلام این خبر افزود: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی مشعل واحدهای نم زدایی گنبدلی بعد از 20 سال، با حضور مدیر کل و مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی خاموش شد.

وی با بیان اینکه این پالایشگاه در حال حاضر دارای دو مشعل خروجی گاز می باشد اظهارداشت: با خاموشی یکی از مشعل ها و انجام این پروژه زیست محیطی، علاوه بر کاهش انتشار آلاینده های محیطی، صرفه جویی معادل سه میلیون و 200 هزار متر مکعب گاز طبیعی را به دنبال خواهد داشت.

قادری با اشاره به اینکه این مقدار گاز به طور تقریبی معادل مصرف یک هزار و 300 خانوار در سال می باشد تصریح کرد: میزان صرفه جویی این پروژه دو میلیارد و 452 میلیون و 800 هزار ریال خواهد بود.

رئیس واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست پالایشگاه خانگیران تاکید کرد: با انجام این پروژه که به همت متخصصان داخلی این مجموعه انجام شد شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در زمره صنایع انگشت شمار کشور که به این موفقیت نایل گردیده اند قرار گرفت.

گفتنی است: پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در 165 کیلومتری مشهد واقع شده و گاز استان های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، مازندران، گلستان و بخشی از استان سمنان را تامین می کند. /س


برچسب ها: فاز ، نخست ، خاموشی ، مشعل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.