رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تبریز گفت: با چند برابر شدن قیمت پسته در ماه های اخیر بازار آجیل فروشی دچار رکود بسیار زیادی شده است.


به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سید احمد محمدی اظهار داشت: افزایش قیمت پسته و آجیل از اوایل دی ماه آغاز شده و ربطی به ایام نوروز ندارد.

وی در خصوص قیمت آجیل در سطح شهر گفت: آجیل چهار مغر در حدود 45 هزار تومان به فروش می رسد، همچنین پسته نیز از قیمت 30 تا 60 هزار تومان در بازار موجود است که در این میان پسته 30 هزار تومانی مشتری برای فروش ندارد.

محمدی با اشاره به بازار فروش آجیل در شهر گفت: قیمت آجیل نسبت به سال پیش دو برابر شده و با توجه به آن تعداد مشتری ها نیز به یک سوم کاهش یافته است.

وی در خصوص دلایل افزایش قیمت آجیل طی چند ماه اخیر اظهار داشت: هم اکنون بیشتر پسته های تولیدی کشور برای کسب رونق اقتصاد به کشورهای خارجی صادر می شود  و این امر سبب گرانی قیمت آجیل شده است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تبریز ادامه داد: قیمت برخی محصولات وارداتی مانند تخمه، بادام و بادام هندی از کشورهای دیگر از محصولات داخلی بسیار پایین بوده و به این دلیل این محصولات بیشتر مورد توجه مشتریان قرار دارد.

برچسب ها: قیمت ، خشکبار ، پسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.