رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر 31 قلم دارو بایوتک در کشور تولید شده که طبق پیش بینی و برنامه های صورت گرفته قرار است این تعداد تا پایان سال 92 به 52 قلم برسد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ احمد شیبانی، رئیس سازمان غذا و دارو امروز 20 اسفند در مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه ملی کیفیت غذا دارو و بهداشت که در سالن همایش صدا و سیما برگزار شده بود افزود: یکی از مصادیق ارتباط نهادها و سازمان ها جایزه ملی محصولات است چون در صنعت تعریف ارزیابی و سنجش از میزان فضا، ماشین آلات و تعداد کارکنان تغییر پیدا کرده و روی تولید محصولی با کیفیت تمرکز پیدا کرده است.

وی با اشاره به این که رویکرد صنعت و صنایع طوری باشد که نیاز جامعه را پاسخ دهد وزارت بهداشت به بیش از 100 هزار کالا در حوزه تولید داخل مجوز داده، کالاهایی که به عنوان سلامت محور به طور مستقیم و غیر مستقیم در سلامت جامعه و افراد نقش دارند و وظیفه ما بازرسی و نظارت از مزرعه تا عرضه است که امیدواریم توانسته باشیم به وظایف خود به خوبی عمل کنیم.

شیبانی با تاکید بر این که جایزه ملی کیفیت باعث ایجاد رقابت بین صنایع شده عنوان کرد: حداقل اثر اهدای جایزه ملی ارتقاء کیفیت و ارائه محصول با کیفیت به بازار است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: انتظار من از شما صنعتگران این است که سعی کنید مراکز تحقیقاتی را در واحد خود فعال کنید البته باید توجه داشت که در حوزه دارو هزینه تحقیق و توسعه در بعد مالی دیده نشده ولی امکاناتی در کشور و دانشگاه ها همچون مراکز رشد و استادان وجود دارد که می توانیم از آن ها در جهت ارتقاء کیفیت محصولات و حرکت به سمت محصولات جدید مورد نیاز جامعه پزشکی استفاده بهینه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ما امسال 31 قلم دارو با تکنولوژی بالا، بایوتک در کشور تولید کردیم و به بازار عرضه شد. پیش بینی های ما این است که تا سال 92 این تعداد قلم دارو با به 52 قلم دارو برسانیم.

شیبانی با بیان این که بحث فناوری نانو در بخش بهداشتی و آرایشی به شدت رونق پیدا کرده افزود: رقم صادرات در بخش آرایشی و بهداشتی بسیار در کشور بالا بوده در صورتی که در بخش دارو بسیار کارهای زیادی صورت گرفته ولی طبق پیش بینی ها ما نتوانستیم در زمینه صادرات دارو موفق باشیم.

 همچنین در لغو تجهیزات پزشکی هم صادرات 20 میلیون دلاری رقم بسیار ناچیزی است و ما باید در این اوضاع تحریم تلاش خود را در زمینه تولید و صادرات این نوع لوازم به کار گیریم و به شما صنعتگران قول هر گونه همکاری را می دهیم./ح
برچسب ها: دارو ، بایوتک ، شیبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.