"دين بكر" تحليلگر سياسي در مقاله جديد خود كه در روزنامه "گاردين" منتشر شده است به فريبكاري دولت آمريكا در ارائه آمارهايي مبني بر كاهش نرخ بيكاري در آن كشور پرداخته است و اظهار داشته كه بيكاري در آمريكا در سال جاري ميلادي نيز ادامه خواهد يافت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از گاردين، وي در آغاز مقاله خود به فريب كاري دولت آمريكا در انتشار آماري اشاره مي كند كه در آن ادعا شده آن دولت در كاهش نرخ بيكاري در آمريكا موفق بوده است و در ادامه مي افزايد "بيش از پنج سال است كه ركود اقتصادي در آمريكا ادامه يافته است، هيچ نكته قابل توجهي وجود ندارد كه مردم آمريكا را هيجان زده و نسبت به آينده اقتصادي آمريكا اميدوار نمايد. وزارت كار آمريكا در ماه فوريه با انتشار گزارشي مدعي شد كه طبق آمارها 236 هزار شغل جديد در آمريكا ايجاد شده و نرخ بيكاري در آن كشور با 0.2 كاهش به ميزان 7.7 درصد رسيده است. با اين حال واقعيت آنست كه مردم آمريكا هنوز هم نسبت به آينده اقتصاد كشورشان نااميد هستند." 
نويسنده در ادامه اشاره مي كند كه ادعاهاي دولت آمريكا در مورد كاهش آمار بيكاري در آن كشور "فريبي" بيش نيست زيرا كه بسياري از شغل ها در آمريكا فصلي و موقت هستند و در اين باره مي افزايد "نخست دولت آمريكا مدعي شد كه 236 هزار شغل جديد براي شهروندان آمريكايي ايجاد نموده است در اواخر ماه فوريه نيز مدعي ايجاد 271 هزار فرصت شغلي جديد شد و سپس در ژانويه سال 2012 ميلادي ميزان 311 هزار نفر را اعلام كرد. با اين حال بايستي ذكر كرد كه اين افزايش آمار و ارقام بدليل شغل هاي فصلي در زمستان بوده است كه اكثر آنها موقتي هستند و به حساب آوردن آنها از سوي دولت امريكا صرفا يك فريبكاري از سوي آن دولت است." 
نويسنده با اشاره به شرايط جوي و شغل هاي فصلي در آمريكا خاطر نشان مي سازد كه آمار ارائه شده توسط دولت آمريكا در مورد كاهش نرخ بيكاري در آن كشور بدليل تفاوت شرايط جوي آمريكا با ساير كشورهاي جهان بوده و در اين ميان دولت آمريكا اقدام مثبتي انجام نداده كه در اثر آن بيكاري در آن كشور كاهش يافته باشد. نويسنده در اين باره مي افزايد "شرايط جوي در مناطق مختلف آمريكا متفاوت است و در برخي مناطق مردم در حال آفتاب گرفتن هستند و در برخي مناطق ديگر سرماي زمستان تا حد طاقت فرسايي زياد است. احتمالا آمار ارائه شده در مورد ميزان اشتغال در ماه فوريه كه دولت آمريكا در آن مدعي شده 48 هزار شغل در آن كشور ايجاد شده نيز بدليل همين شغل هاي موقت و تغييرات شرايط جوي در آمريكا بوده باشد." 
وي در ادامه با اشاره به فريبكاري دولت آمريكا در زمينه ارائه آمار پيرامون نرخ بيكاري در آن كشور مي افزايد "وزارت كار آمريكا گزارش داده كه 130 هزار نفر از كارگران در طول ماه هاي گذشته ميلادي از كار بيكار شده اند. در اين ميان درصد افراد شاغل نيز همان 58.6 درصد باقي مانده است و نسبت به سال گذشته ميلادي تفاوتي نكرده است. شايد علت اصلي كاهش نرخ بيكاري اي كه در آمارها ذكر شده است نااميدي بيكاران آمريكايي از تلاش به منظور يافتن كار و اخراج كارگر ها از كارخانه ها باشد." 
نويسنده در مورد افزايش دستمزدها در آمريكا نيز معتقد است كه اين مسئله موقتي است و نبايستي به ان دل بست و در ادامه مي افزايد "طبق آمار منتشر شده ميزان دستمزدهاي سالانه دريافتي كارگران آمريكايي  به ميزان 2.85 درصد در مقايسه با سه ماهه افزايش يافته است. متاسفانه اين افزايش دستمزد احتمالا بدليل جنبش هاي اعتراضي پراكنده كارگران بوده و نوسان نامنظمي دارد و نمي توان گمان كرد كه پايدار باشد." 
نويسنده از شواهد عيني موجود در جامعه آمريكا نتيجه مي گيرد كه "دليلي براي خوش بيني پيرامون كاهش آمار بيكاري در آمريكا وجود ندارد." وي در ادامه مي افزايد "دلايل بسيار کمي وجود دارند براي آنكه بخواهيم نسبت به آينده اقتصادي آمريكا اميدوار باشيم. رشد اقتصادي آمريكا در نيمه دوم سال 2012 ميلادي تنها 1.6 درصد بوده است. از جمله ديگر مواردي كه به اقتصاد آمريكا آسيب خواهند رساند مي توان به برنامه كاهش هزينه ها اشاره كرد كه دولت فدرال آمريكا اظهار داشته طبق آن 80 ميليارد دلار از هزينه هاي اقتصاد آمريكا كاسته خواهد شد. پيش بيني هاي انجام شده توسط اداره بودجه كنگره آمريكا نشان مي دهد كه كه اقتصاد آمريكا بهبود نخواهد يافت." 
وي در پايان به وضعيت وخيم اقتصادي آمريكا اشاره مي كند و مي افزايد " بطور خلاصه ، اقتصاد آمريكا روند سالمي را در نيمه دوم سال 2012 ميلادي طي نكرده است كه بتوان طبق آن اظهار داشت كه احتمال كاهش سياست هاي انقباضي مالي در سال 2013 ميلادي وجود خواهد داشت. شواهد نشان مي دهند كه بيكاري در آمريكا در سال جاري ميلادي ادامه خواهد يافت."

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار