مصرف بي رويه مسکن ها به خصوص مسکن هاي ترکيبي تاثير منفي در بروز ابتلا به نارسايي کليه ها دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر محسن نفر، دبير انجمن نفرولوژي در نشست خبري به مناسبت روز جهاني کليه گفت: مصرف بي رويه مسکن ها به ويژه مسکن هاي ترکيبي منجر به نارسايي حاد و مزمن کليه مي شود.

وي افزود: موضوعي که گريبانگير جوانها شده است استفاده از داروهاي بدنسازي و نيروزا است که منجر به نارسايي حاد کليه مي شود. متاسفانه تعداد زيادي از بيماران مبتلا به نارسايي کليه در اثر مصرف اين داروها مبتلا شده اند.

نفر تصريح کرد: بيماري هاي مزمن کليه هزينه هاي زيادي را به بيمار و جامعه تحميل مي کنند که بهترين درمان در اين زمينه پيشگيري از ابتلا به آن است .

 براي جلب توجه کردن و توجه به اين موضوع هر سال شعاري را به اين روز اختصاص مي دهند و امسال نيز اين شعار با عنوان جلوگيري از نارسايي حاد کليه ها و به کليه هاي خود آسيب نزنيد برگزار مي شود.

دکتر گنجي رييس انجمن نفرولوژي در ادامه عنوان کرد: پيشگيري بهتر از درمان است، تعدادي از بيماراني که دچار بيماريهاي کليه هستند به نارسايي کليه مبتلا مي شوند که با پيشگيري و تشخيص زودرس مي توان از اين امر جلوگيري کرد.

وي افزود: گروه سني سالمندان جزو گروه هاي پرخطر ابتلا به نارسايي کليه هستند. بايد به مردم آگاهي دهيم تا از بروز اين مشکلات جلوگيري شود./ح

برچسب ها: دارو ، کلیه ، دیالیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار