یك متخصص پوست و مو گفت: زنان برای شستن دست‌ها بهتر است كمتر از صابون‌های مایع استفاده كرده و از صابون‌های گلیسیرینه یا صابون بچه استفاده نمایند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، 'سیما رسایی'  اظهارداشت: صابون گلیسیرینه خاصیت قلیایی كمتری داشته و از خشكی پوست جلوگیری می‌كند.

وی افزود: افرادی كه حساسیت زیادی دارند نیز می‌توانند از صابون مایع طبی استفاده كنند چون این صابون‌ها از بروز اگزما جلوگیری می‌كنند.

رسایی تصریح كرد: شستشوی مكرر دست‌ها موجب خشكی پوست می‌شود به ویژه اگر از آب گرم و سرد به صورت متناوب استفاده شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی اهواز ادامه داد: اگزما،می تواند در اثر تماس با آب، خاك و مواد شوینده ایجاد شود كه رطوبت پوست و چربی آن را كاهش داده و پوست دچار قرمزی، خارش و سوزش می‌شود.

وی گفت: خانم‌های خانه‌دار هنگام تمیز كردن منزل به هیچ‌وجه نباید بدون دستكش اقدام كنند و پس از پایان كار نیز باید حتما از كرم مرطوب‌كننده استفاده كنند.

رسایی اظهارداشت: گرد و غبار نیز موجب می‌شود كه رویه محافظ پوست آسیب دیده و پوست فرد خشك شود و به همین دلیل هنگام غبارروبی باید از دستكش استفاده شود.

این متخصص پوست و مو اضافه كرد: برای شستشو باید از دستكش نخی زیر و دستكش پلاستیكی رو استفاده كرد.

وی خاطرنشان كرد: دستكش‌های طبی نیز در بازار موجود هستند كه آستر محافظ دارند و موجب حفاظت پوست می‌شوند و همچنین برخی كرم ها مانند یك دستكش عمل كرده و پس از هشت بار شستشو باید دوباره تمدید شود./س
برچسب ها: شستن ، دست ، گلیسیرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.