مشاور منطقه‌اي كميته صليب سرخ در زمينه پزشكي قانوني در خاورميانه از برگزاري نشست منطقه‌اي نهادهاي پزشكي قانوني خاورميانه در سال 2013 در تهران خبر داد و گفت: اين نشست با محوريت صليب سرخ و سازمان پزشكي قانوني برگزار مي‌شود و در واقع چهارمين دوره از جلسات آنتروپولوژي است.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، مشاور منطقه‌اي كميته صليب سرخ در زمينه پزشكي قانوني در خاورميانه از برگزاري  نشست منطقه‌اي نهادهاي پزشكي قانوني خاورميانه  در سال 2013 در تهران خبر داد و گفت: اين نشست با محوريت صليب سرخ و سازمان پزشكي قانوني برگزار مي‌شود و در واقع چهارمين دوره از جلسات آنتروپولوژي است.

آندرس پاتينو با بيان اينكه تا كنون سه دوره نشست آنتروپولوژي در ايران برگزار شده اظهار داشت: دوره چهارم به صورت منطقه‌اي در سال 2013 در  ايران برگزار مي‌شود و هدف از برگزاري آن ايجاد فرصتي براي شركت‌كنندگان ساير كشورها به‌ويژه كشورهايي است كه ظرفيت پزشكي قانوني در آن‌ها محدود است و با چالش‌هاي جدي در اين زمينه مواجه هستند.
 
 وي كه از سال 2010 ميلادي در ايران حضور دارد، خاطر نشان كرد: در همين سال دفتر صليب سرخ در ايران به دفتر منطقه‌اي تبديل شد و مسئوليت اصلي من حمايت از فعاليت‌هاي دفتر نمايندگي كميته‌ بين‌المللي صليب سرخ در تهران و در ديگر كشورهاي منطقه با ارائه‌ مشاوره پزشكي قانوني و پشتيباني فني در اين زمينه است.
 
 آندرس پاتينو با اشاره به توسعه همكاري‌هاي صليب سرخ و پزشكي قانوني ايران ادامه داد: در سال گذشته تفاهم نامه‌اي مشترك ميان اين دو نهاد امضا شد و از آنجا كه پزشكي قانوني علاقه مند به همكاري بيشتر در زمينه مسائل انسان ‌دوستانه بود، برنامه‌هاي مشترك ما در زمينه‌هاي آموزشي و پژوهشي افزايش يافت و به نظر مي‌رسد در آينده همكاري‌هاي بيشتري به ويژه در زمينه مديريت اجساد داشته باشيم.
 
بر اساس اين گزارش به نقل از سازمان پزشكي قانوني كشور، وي كه از سال 2008 ميلادي همكاري خود را با صليب سرخ آغاز كرده است در خصوص جايگاه پزشكي قانوني ايران خاطرنشان كرد: به طور كلي سطح پزشكي قانوني در خاورميانه خوب است و در اين ميان ايران در بهترين جايگاه قرار دارد و صليب سرخ به اين نتيجه رسيده كه اگر با پزشكي قانوني كشورها در ارتباط باشد و از آن‌ها حمايت كند در تحقق اهدافش موفق‌تر است.
 
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.