فرهاد افشارنیا در نشست مشترک دستگاه قضایی، نیروهای انتظامی و نمایندگان ادارات حراست بانک‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های استان خوزستان، اظهار داشت: مشکلات مالی ناشی از تحریم‌های استکبار جهانی، وضعیت اقتصادی مردم را دچار چالش کرده است و این مسئله به منزله افزایش وقوع جرم است.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، فرهاد افشارنیا در نشست مشترک دستگاه قضایی، نیروهای انتظامی و نمایندگان ادارات حراست بانک‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های استان خوزستان، اظهار داشت: مشکلات مالی ناشی از تحریم‌های استکبار جهانی، وضعیت اقتصادی مردم را دچار چالش کرده است و این مسئله به منزله افزایش وقوع جرایم است.

وی گفت: صرف اقدامات مقابله‌ای و اعمال مجازات کیفری، راهکار مناسبی برای کاهش جرم سرقت نیست بلکه برای کاهش آن باید وضع معیشتی مردم و درآمد سالانه آنان بهبود یابد.

افشارنیا بیان داشت: به رغم همه دستگیری‌ها، صدور احکام قاطع و اقدامات پیشگیرانه؛ جرم سرقت کماکان در رتبه اول جرایم شهرستان اهواز  قرار دارد.

وی تصریح کرد: اگرچه خوزستان در جرم سرقت در مقایسه با سایر استان‌ها، در رتبه‌های پایین‌تری قرار دارد اما همین اندازه هم برای ما زیاد است و باید نسبت به کاهش این جرم در استان تلاش شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز ضمن ارائه راهکارهای انتظامی و قضایی برای کاهش جرایم در ایام نوروز، از نیروی انتظامی این شهرستان خواست تا با توجه به حجم بالای مبادلات مالی در این ایام، با بانک‌های شهرستان اهواز همکاری کنند و نیروی لازم را برای محافظت از شعب سطح شهر در اختیار آنان قرار دهند.

افشارنیا اظهار امیدواری کرد که با تلاش‌های دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، شاهد امنیتی پایدار در سطح شهرستان اهواز باشیم.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز نیز در این نشست، گفت: در هیچ دورانی اینچنین نیروی انتظامی مورد حمایت دستگاه قضایی قرار نداشته است و امیدواریم با این حمایت‌ها، عملکرد نیروی انتظامی روز به روز بهتر شود و جرایم در سطح شهرستان کاهش یابد.

احمد فاتحی از فرماندهان و مأموران نیروی انتظامی شهرستان اهواز خواست تا به منظور ایجاد آرامش و امنیت و جلوگیری از بی‌نظمی، با کوچکترین مورد سرقت در شهر مقابله شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد : بارها به ادارات تذکر داده شد تا مأمورانی که جهت وصول مطالبات، صدور قبض‌ها و قرائت کنتورها به درب منازل اعزام می‌شوند، متحد الشکل باشند تا از سوء استفاده برخی تبهکاران پیشگیری شود، اما متاسفانه این درخواست هنوز عملی نشده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار